00010 copy

فرد بازمانده از تحصیلی در گیلان نباید وجود داشته باشد / مهارت‌آموزی دانش‌آموزان، پیگیری و صلاحیت آموزشگاه‌های فنی‌ و حرفه‌ای به‌صورت مستمر نظارت شود / روند تکمیل فرآیند احداث مدارس در حال ساخت، شتاب گیرد

استاندار و رئیس شورای آموزش و پرورش گیلان با تأکید بر لزوم شتاب در روند تکمیل فرآیند احداث مدارس در حال ساخت، گفت که ثبت احوال و آموزش و پرورش در ارتباطی مستمر نسبت به رصد واجدان شرایط ورود به پایه اول ابتدایی در اقصی نقاط استان اقدام کنند تا فرد بازمانده از تحصیل، وجود نداشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نبض خبر به نقل از استانداری گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی پیش از ظهر امروز (پنج‌شنبه) در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع)، با تأکید بر تبیین حساسیت و ضرورت سوادآموزی برای افراد بی‌سواد در مناطق مختلف، اظهار کرد: انتظارم اینست که آموزش و پرورش گیلان ضمن ارتباط کامل با دستگاه‌های مختلف، به‌صورت کاملاً هوشمند اداره شود.

وی احصاء دقیق دو درصد بی‌سوادان استان را نیز مورد تأکید قرار داد و گفت: در شرایطی که شاهد پیشرفت فنآوری و علم هستیم؛ مواجهه با بی‌سوادی در استان فرهیخته‌ای همچون گیلان، زیبنده نیست.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: ثبت احوال و آموزش و پرورش در ارتباطی مستمر نسبت به رصد واجدان شرایط ورود به پایه اول ابتدایی در اقصی نقاط استان اقدام کنند تا فرد بازمانده از تحصیل وجود نداشته باشد.

وی بر ضرورت توجه به فضاهای آموزشی و کاهش تعداد دانش‌آموزان حاضر در یک کلاس درس هم تأکید و اضافه کرد: چرایی استمرار دو شیفت در مدارس علیرغم عدم رشد جمعیت در شهری همچون رشت، باید با جدیت و براساس آمار و ارقام مصداقی بررسی شود تا عواملی که فرصت‌ها را از دست دادند و شاهد چنین وضعیتی هستیم، مشخص شوند.

استاندار گیلان با بیان اینکه بسترهای موجود در واحدهای آموزشی بلااستفاده باید برای تبدیل به احسن شناسایی شوند، گفت: کنترل کلاس ۴۵ تا ۴۹ نفره برای معلمانی که باید در کنار آموزش به فرآیند یادگیری و پرورش دانش‌آموزان نیز بپردازند، دشواری هایی دارد.

وی بر ضرورت شناسایی مدارسی که با تراکم جمعیت دانش‌آموزی مواجه هستند، نیز تأکید و خاطرنشان کرد: برای برون‌رفت از این وضعیت، به صورت موقت از فضاهای موجود در دستگاه‌های مختلف یا اجاره ساختمان، استفاده شود.

دکتر عباسی افزود: در مدت باقیمانده تا آغاز سال تحصیلی جدید؛ با تقویت اعتبارات مورد نیاز، روند تکمیل احداث مدارس در حال ساخت شتاب گیرد تا در مهرماه شاهد کاهش مدارس دوشیفته باشیم.

وی به اهمیت موضوع مهارت‌آموزی دانش‌آموزان اشاره و با تأکید بر به‌روزرسانی مراکز فنی و حرفه‌ای و تقویت امکانات مورد نیاز گفت: اهلیت و صلاحیت آموزشگاه‌های فنی‌ و حرفه‌ای باید به صورت مستمر نظارت گردد تا ضمن برخورداری از شرایط استاندارد، صرفاً به صدور گواهی بسنده نشود.

رئیس شورای آموزش و پرورش گیلان به نقش‌ هدایت تحصیلی دانش‌آموزان در ورود به بازار کار و یا ادامه تحصیل در رشته‌های متناسب با وضعیت درسی و نیاز استان اشاره و خاطرنشان کرد: با بهره‌گیری از مهارت‌های موردنیاز امکان اشتغالزایی و ایجاد درآمد برای فارغ‌التحصیلان افزایش می‌یابد.

وی تعداد دیپلمه‌های بیکار دارای مهارت استان را اندک برشمرد و با بیان اینکه بیشترین افراد بیکار شامل فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است، گفت: با برنامه‌ریزی های صورت گرفته در سال تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین امیدواریم طی ماه‌های باقی‌مانده از سال‌جاری، بخش زیادی از تعهدات اشتغال را اجرایی کنیم.

در این جلسه مدیران کل آموزش و پرورش، فنی و حرفه‌ای و نوسازی مدارس استان به بیان گزارشی از روند اقدامات صورت‌گرفته در حوزه‌های مرتبط با دستگاه متبوع ارائه کردند.

خلیل بهروزی‌فر نماینده مردم شهرستان‌های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی نیز درخصوص راه اندازی دانشگاه فرهنگیان غرب گیلان مطالبی بیان داشت.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *