00010 copy

مسئولین تا پایان فصل زراعی در کنار کشاورزان خواهند بود

فرماندار رشت با اشاره به پایش روزانه وضعیت آبیاری شالیزارها به خصوص در اراضی پایین دست، خاطرنشان کرد: مسئولین تا پایان فصل زراعی در کنار کشاورزان خواهند بود.

 به گزارش نبض خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت، دکتر حمیدرضا امام پناهی در بازدید از اراضی شالیزاری مواجه با کمبود آب در بخش لشت نشاء، با تاکید بر تلاش مضاعف متولیان امر و لزوم به کارگیری تمامی ابزار ممکن برای عبور از بحران کم آبی، اظهار داشت: با توجه به تاثیر مثبت کود پتاس در مقابله با تنش آبی و موجود بودن مقدار کافی از این کود در جهاد کشاورزی شهرستان، ضروری است تا کشاورزان نسبت به دریافت  و استفاده مقدار توصیه شده از این کود در سطح مزارع اقدام نمایند.

 امام پناهی با اشاره به نقش مهم برنج در اقتصاد و سبد خوراک خانوار شهرستان رشت، کم آبی را دغدغه مشترک مسئولین و کشاورزان عنوان و اظهار داشت: با پایش روزانه وضعیت آب کشاورزی و فهرست کمبود های احتمالی بخصوص در اراضی پایین دست، مسئولین تا پایان فصل زراعی و عبور از بحران ، در کنار کشاورزان خواهند بود.

 فرماندار رشت در بازدید از اراضی شالیزاری ۶۰ هکتاری روستای میان گفشه که به دلیل خرابی ایستگاه پمپاژ با کمبود آب مواجه می باشد، هماهنگی‌های لازم در راستای تسریع روند تعمیرات را به عمل آورد.

 وی همچنین با حضور در روستای چپک شفیع محله، دستورات لازم در خصوص رفع مشکل آبرسانی به حدود ۵۰ هکتار از اراضی مواجه با مشکل آبیاری این منطقه که به دلیل اجرای ناقص طرح تجهیز اراضی  دچار کمبود آب شده اند را صادر نمود.

در ادامه حضور میدانی نماینده عالی دولت در بخش لشت نشاء و با هدف پاسخگویی و بررسی گزارشات مردمی در مورد وضعیت نان در این منطقه، فرماندار رشت با حضور در چند واحد نانوایی ضمن اطلاع بی‌واسطه از مطالبات و مشکلات موجود، دستورات لازم در خصوص بهبود کیفیت نان و برخورد با متخلفین را صادر نمود.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر