00010 copy

نشست معاونت توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی ریاست جمهوری با مدیران پارک علم و فناوری گیلان

به گزارش نبض خبر به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری گیلان، در ابتدای سفر دکتر جواد مشایخ معاون توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی ریاست جمهوری به استان گیلان، جلسه ای با حضور رئیس، معاونین و جمعی از مدیران پارک علم وفناوری گیلان در سالن جلسات پارک علم و فناوری گیلان برگزار شد.

در این نشست ابتدا رئیس پارک علم و فناوری گیلان ضمن خیر مقدم به میهمانان، در خصوص توسعه و حمایت از مرکز خانه خلاق رشت اظهار داشتند که با حمایت از این مراکز ، ظرفیت تبدیل شدن شرکت های فناور به دانش بنیان را دنبال می کنیم.

در ادامه دکتر حاتم زاده با اشاره به ماموریت پارک علم و فناوری گیلان اعلام کرد: برخی از تولیدات و محصولات شرکت های دانش بنیان گیلان، توان صادراتی دارند و هم اکنون برخی از این محصولات به کشورهای دیگر صادر می شود. از این رو برای توسعه این رشد در شرکت های دانش بنیان نیاز به همراهی و حمایت گسترده تری از معاونت علمی و فناوری ریاست جموری داریم.

رئیس پارک علم وفناوری گیلان ادامه داد: از جمله برنامه های توسعه ای پارک علم و فناوری گیلان در ارتقائ زیست بوم فناوری در استان، ایجاد و راه اندازی برج فناوری است که در صورت تامین منابع لازم، گام بزرگی برای اشتغال و تولید دانش بنیان خواهد بود.

در ادامه این جلسه رئیس بنیاد نخبگان استان گیلان ضمن بیان عملکرد این سازمان ابراز امیدواری نمود که بتوان با توجه به ظرفت های استان و حضور نخبگان این استان در حوزه های مختلف بتوانیم از حمایت های بیشتر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برخوردار شویم.

وی افزود: بنیاد نخبگان گیلان توانسته در دوسال گذشته از رتبه 25 کشوری به رتبه 4 در کشور ارتقاء یابد که این به نوبه خود نمودی از اهمیت جایگاه ملی این بنیاد در حوزه حمایت از نخبگان استان دارد.

در ادامه این نشست دکتر مشایخ با علام اینکه سفرهای استانی به منظور رصد و بررسی چالش های توسعه زیست بوم نوآوری در استانها است گفت: سیاست تمرکز زدایی در برنامه های حمایتی این معاونت را جز ماموریت خود دانستیم تا با بررسی عملکرد استان ها بتوانیم گفتمان دانش بنیان را در حوزه اقتصاد دانش بنیان ترویج دهیم.

معاونت توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: مهمترین شاخص توسعه زیست بوم نوآوری در استان ها، تعداد و عملکرد شرکت های دانش بنیان است. از این رو سند توسعه اقتصاد دانش بنیان را نهادینه کردیم تا با استفاده از قانون جهش تولید بتوانیم از منابع موجود در استان ها در جهت توسعه اقتصاد دانش بنیان خود استان، استفاده کنیم. که هم اکنون 5 استان کشور در اجرای این سند پیشرو هستند.

در پایان دکتر جواد مشایخ ضمن ابراز امیدواری به ظرفیت های استانی در گیلان اعلام کرد: امیدوارم با پیگیری های پارک علم و فناوری گیلان و دیگر دستگاه های اجرایی استان شاهد تسریع در توسعه و رشد زیست بوم نوآوری در استان گیلان باشیم.

نشست معاونت توسعه اقتصاد

نشست معاونت توسعه اقتصاد

نشست معاونت توسعه اقتصاد

نشست معاونت توسعه اقتصاد

نشست معاونت توسعه اقتصاد

نشست معاونت توسعه اقتصاد

 

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر