00010 copy

نمایش ۸۵ درصد فیلم‌های جشنواره فجر در سه سینمای رشت

فروش بلیت ، به‌‌صورت برخط و غیرحضوری است / تأکید بر موضوع انقلاب اسلامی در جشنواره فجر امسال

نبض خبر : ضا ثقتی روز یکشنبه ۱۶ بهمن ماه ۱۴۰۱ در نشست خبری اعلام برنامه های چهل ‌و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در استان که در تالار مرکزی رشت برگزار شد ؛ اظهار داشت : براساس سیاست تمرکز زدایی و برنامه ریزی‌های انجام شده فیلم‌ها در دو سانس 18:15 و 20:15 در سینماهای مذکور به نمایش درخواهند آمد و علاقمندان می‌توانند بلیت‌های جشنواره را به صورت برخط و از طریق سامانه آی تیکت (iticket.ir  ) ، ایران تیک (irantic.com  ) و گیشه هفت (  ( gisheh.ir تهیه کنند .

وی اضافه کرد : مردم گیلان می‌توانند فیلم‌های روز کشور را در استان با کیفیتی بالا مشاهده کنند ضمن آنکه در پایان نمایش هر فیلم جلسات نقد و بررسی با حضور علاقمندان به هنر هفتم برگزار می شود .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد : با وجود سختی ها و نارسایی‌ها ، فیلم‌های اکران شده در جشنواره امسال برخلاف سال‌های قبل به دور از سیاه نمایی‌های مرسوم ، بدنبال آن است تا روح امید ، نشاط ، پیشرفت و توسعه را در جامعه بدمد که جای بسی تقدیر دارد .

ثقتی یکی از مشکلات جشنواره های قبل را عدم هماهنگی فیلم های اکران شده با موضوعیت انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود : امسال حفظ موضوعیت این جشنواره مورد تاکید قرار گرفته چرا که نمی شود جشنواره انقلاب باشد و در فیلم‌ها ، ریشه انقلاب هدف قرار گیرد .

وی اضافه کرد : جشنواره ها وقتی به استان‌ها وارد می شوند روح امید ، نشاط و اعتلای هنر را در خود زنده می‌کنند ، ذات جشنواره ها ، رونق هنر و فعالیت‌های فرهنگی و هنری است و وقتی جشنواره‌ها در استان برگزار می‌شود ، علاقمندان گرایش بیشتری به شرکت در کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی رشته مذکور از خود نشان می دهند .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان یادآور شد : سال گذشته ، گیلان رتبه پنجم کشوری را به جهت میزان فروش در جشنواره داشت و امسال پیش بینی می‌کنیم با توجه به افزایش تعداد مکان های نمایش ، شاهد افزایش شمار تماشاگران باشیم .

وی در ادامه سخنانش از راه اندازی دو سالن سینما در مجموعه آرش مال منطقه آزاد انزلی ، سه سالن سینما در مجموعه سیتادیوم رشت و یک سالن سینما در تالش خبر داد و با یادآوری کمک بلاعوض چهار میلیارد ریالی به سینمای شهرستان فومن ، افزود : با راه اندازی تالار مرکزی رشت خدمات خوبی در این سالن ارائه می شود و در تلاش هستیم خدمات مناسبی که در شأن مردم فرهنگ دوست رشت و گیلان باشد ، به آنان ارائه کنیم .

اتاقک گلی ، آه سرد ، آن‌ها مرا دوست داشتند ، بعد از رفتن ، پرونده باز است ، جنگل پرتقال ، چرا گریه نمی‌کنی ؟ در آغوش درخت ، روایت ناتمام سیما ، سرهنگ ثریا ، شماره ۱۰ ، عطر آلود ، غریب ، کاپیتان ، گُل‌های باواردِه ، وابل ، هایپاور ، هفت بهار نارنج ، هوک و یادگار جنوب از فیلم هایی هستند که از تاریخ ۱۷ تا ۲۴ بهمن ماه ۱۴۰۱ در سه سینمای سپید رود ، ۲۲ بهمن و تالار مرکزی رشت اکران می شوند .

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر