00010 copy

هفتاد و ششمین جلسه کمیسیون نامگذاری معابر شهر رشت برگزار شد

نبض خبر :شهرداری رشت – هفتاد و ششمین نشست کمیسیون نامگذاری معابر در یکم دیماه ۱۴۰۰ با حضور نادر حسینی ریاست کمیسیون فرهنگی شورا، شاهرخ طلیسگر جانشین شهردار رشت، سید پیام جعفری نیا مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل، روح الله یزدانی رئیس سازمان فاوا، رؤسای نواحی مناطق شهرداری رشت، نمایندگان بنیاد شهید و امور ایثارگران، اداره پست، دانشگاه گیلان، شهرسازی و … در صحن شورای اسلامی شهر رشت برگزار شد.

در این جلسه ضمن تاکید بر لزوم تحقق منویات مقام معظم رهبری در امر نامگذاری معابر و کوچه‌ها با اسامی شهدا، علاوه بر مصوب شدن چندین پارک در مسکن مهر رشت، تقاضای شهروندان برای نامگذاری معابر با اولویت شهدا و اسامی گیلکی مورد بررسی قرار گرفت.

در همین راستا و بر اساس تقاضای شهرداری منطقه دو کوچه واقع در خیابان امام خمینی (ره) آفخرا، جنب مسجد به نام کوچه شهید “حسین افتخاری” و طبق تقاضای شهروندان منطقه سه واقع در کمربندی خرمشهر کوی طالقانی نسبت به نامگذاری بن بستی به نام بن بست شهید “فرخ تیماسی” اقدام شد.

همچنین بنا به تقاضای شهرداری منطقه چهار شهرداری رشت به استناد بیمارستان قائم برای نامگذاری کوچه جنب بیمارستان، این کوچه به نام کوچه شهید سلامت “علی شیخ مرادی” نامگذاری شد.

گفتنی است استفاده از نامها و اسامی گیلکی برای نامگذاری معابر از دیگر مواردی بود که در هفتاد و ششمین نشست کمیسیون نامگذاری مورد توجه قرار گرفت، به طوری‌ که بر همین اساس دو کوچه در خیابان نامجو به نام کوچه “گیلدا” و یک بن بست واقع در بلوار هشت دی کوچه انام ۵ به نام بن بست “وارش” نام گرفت.

لازم به ذکر است در این جلسه پارکهای مسکن مهر رشت نیز نامگذاری گردید و طبق تقاضای سازمان سیما و منظر شهرداری رشت، پارک واقع در قطعه ۵۹ شهرک مهر جنب مسجد امام هادی (ع) به نام پارک “نیایش” پارک واقع در قطعه ۱۴۲ جنب مسجد صاحب الزمان (عج) به نام پارک “نرگس” و پارک جنب مسجد فاطمه زهرا (س) قطعه ۱۱۳ مسکن مهر به نام پارک “ستایش” نامگذاری شد.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر