00010 copy

وجود هزار واحد خدمات پذیرایی در رشت؛ گیلان ظرفیت ویژه‌ای در حوزه گردشگری دارد

نبض خبر؛ 

ناصر حاج محمدی امروز در در نشست دوستانه با سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران‌ و‌سفیر ایران در آذربایجان استفاده بیشتر از ظرفیت‌های گردشگری شهر رشت را خواستار شد و اظهار داشت: بیش از هزار مرکز مرتبط با خوراک و رستوران در این شهر وجود دارد.

شهردار رشت با بیان اینکه شهر رشت نخستین شهری در کشور است که طرح شب‌های روشن در آن اجرایی شده است عنوان کرد: ‌مغازه‌های سطح شهر رشت تا پاسی از شب باز هستند از طرفی رشت مردم بافرهنگ و بسیار زنده دلی دارد که این مهم می‌تواند جاذبه بسیار خوبی برای مردم جمهوری آذربایجان باشد.

حاج محمدی ضمن اشاره به تشابهات اقلیمی میان مرکز گیلان و مرکز جمهوری آذربایجان با تأکید بر اینکه باید بتوانیم همکاری‌های دوجانبه فرهنگی میان این دو منطقه را فراهم کنیم تصریح کرد: شهر رشت شهر خلاق خوراک نام گرفته است بنابراین لازم است از این ظرفیت ارزشمند و عالی در توسعه گردشگری بهره ببریم.

وی با بیان اینکه رشت به دلیل وجود برخی از مشکلات موجود در ساختارها با دستاوردها و چشم‌اندازهای توسعه‌ای فاصله دارد خاطرنشان کرد: به دلیل وجود منطقه آزاد انزلی و مسافت کم با پایتخت کشور، حضور بیش از 30 میلیون گردشگر و با حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی می‌توانیم مشکلات در این عرصه را برطرف کنیم.

شهردار رشت آغاز فعالیت‌های جدید شهرداری در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف را موجب تحولات خوبی در این شهر اعلام کرد و با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری مهم‌ترین ابزار توسعه شهری محسوب می‌شود خاطرنشان کرد: رشت ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های منحربه فرد و بسیار زیادی برای سرمایه‌گذاری در اختیار دارد.

حاج محمدی رشت را جزء 15 کلانشهر نخست کشور خطاب کرد و ضمن توجه به پتانسیل‌های فراوان، آمادگی پذیرش سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در این شهر را متذکر شد و عنوان کرد: بسترهای لازم گردشگری خارجی در شهر رشت فراهم است و باید با تعامل بیشتر با نهادهای مختلف از این توانمندی بهره‌برداری کنیم.

شهردار مرکز استان گیلان، از تالاب 35 هکتاری عینک در وسط رشت به عنوان بزرگترین تالاب شهری یاد کرد و افزود: می توان از این تالاب به عنوان نقطه ثقل گردشگری استفاده کرد اظهار داشت: شهر رشت نخستین شهر در کشور بود که از سال 1286 دارای شهرداری و از سال 1304 دارای انجمن شورای شهر شد.

وی با تأکید بر اینکه رشت در تمدن تاریخی و فرهنگی از تاریخی‌ترین شهرهای کشور بوده و دارای جاذبه‌های ملی و فراملی بسیار زیادی است ابراز داشت: گاری‌های کباب رشتی به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر رشت محسوب می‌شوند و این فعالیت می‌تواند همتراز و هم ارزش با صنایع‌دستی باشد.

مدیر برنامه‌های شهر خلاق خوراک رشت در یونسکو نیز در این دیدار با بیان اینکه در راستای آمادگی این شهر برای تورهای گردشگری مقرر شده تا مزرعه‌ای تهیه شود و گردشگران از نزدیک شاهد طرح از مزرعه تا سفره شوند اظهار داشت: در زمینه خوراک آموزشگاهی با عنوان مدرسه آشپزی دایر شده و قرار است آکادمی خوراک نیز تأسیس شود.

علیرضا قانع با تأکید بر اینکه رشت در کنار گردشگری طبیعت و تاریخی، جزء 36 شهر دنیا است که در زمینه شهر خلاق خوراک نیز فعالیت می‌کند افزود: پتانسیل‌ها و ظرفیت فراوانی در این زمینه در شهر رشت وجود دارد بنابراین برای عملیاتی کردن آن‌ها لازم است از ظرفیت‌های دیپلماسی شهری درست بهره ببریم.

انتهای پیام/ http://Nabzkhabar.ir

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *