00010 copy

وضعیت نامطلوب بیمارستان امیرالمؤمنین؛گزارش از سرگردانی و کمبودها

اختصاصی نبض خبر : اخیرا گزارش‌های متعددی از سوی مردم در خصوص وضعیت نامطلوب بیمارستان‌های دولتی، به ویژه بیمارستان امیرالمؤمنین، به این رسانه رسیده است. با توجه به وظیفه ذاتی خود در انعکاس مشکلات مردم و در نبود نظارت کافی از سوی دستگاه‌های متولی، این رسانه به بررسی این موضوع پرداخت.

در بازدید از بیمارستان امیرالمؤمنین، شاهد مشکلات متعددی بودیم:

بخش اورژانس:

• سرگردانی و بی‌نظمی در پذیرش: بیماران اورژانسی مجبورند علاوه بر نوبت ، در صف انتظار طولانی  نیز منتظر بمانند تا نامشان به صورت دستی صدا زده شود.

• رفتار نامناسب پزشک: عدم برخورد مناسب و پاسخگویی غیرحرفه‌ای از سوی پزشک مربوطه.

ساختمان و امکانات:

• ساختمان مستهلک: سال‌هاست که اثری از بازسازی در ساختمان بیمارستان دیده نمی‌شود و مستهلک بودن آن به شدت مشهود است.

• تهویه و سیستم گرمایشی و سرمایشی نامناسب:  بخش‌های بستری بیماران از تهویه مطلوب و سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب بی‌بهره هستند.

• مشکلات غذایی: کیفیت نامطلوب غذای بیماران، پرسنل پزشکی و پرستاران.

جراحی‌ها:

• تعدد جراحی‌های زیبایی:  تعداد جراحی‌های زیبایی در این بیمارستان دولتی،  جدای از جراحی‌های اورژانسی، قابل توجه است و  قانونی بودن یا نبودن آن نیاز به بررسی بیشتر از سوی نهادهای نظارتی دارد.

• انجام جراحی‌های غیراورژانسی:  تعداد بالای جراحی‌های غیراورژانسی  در یک روز (حدود ۴۰ بیمار)  و  انتظار طولانی بیماران سرپایی (حدود ۷۰ نفر)  برای انجام جراحی،  با توجه به کمبود پرسنل (دو پرسنل در هر شیفت)  و حجم بالای بیماران،  نگران کننده است.

مشکلات عمومی:

• کمبود جای پارک:  بیماران و پرسنل  با کمبود جای پارک مواجه هستند که  باعث  افزایش  سرگردانی و  مشکلات  بیشتر  می‌شود.

نکته حائزاهمیت؛
_ باتوجه به موارد و معضلات موجود در بیمارستان فوق که از جمله بیمارستان درجه ۱ عالی را از اعتباربخشی کشور اخذ نموده خود جای سوالات بی شماری را در پی خواهد داشت ؟! و اگر این بیمارستان با مشکلات مطروحه اینگونه است سایر بیمارستان های با درجه و سطح پایین تر در چه وضعیتی بوده و با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم میکنند؟!!!

با وجود تلاش‌های بی‌شمار پزشکان و پرستاران،  مشکلات  موجود  در  سیستم  مدیریت  حوزه  بهداشتی و درمانی،  از جمله کمبود نیروی کادر درمان،  تجهیزات و امکانات،  و  مشکلات  مدیریتی،  باعث  کاهش  کیفیت  خدمات  ارائه شده  به  بیماران  شده  است.

این رسانه  از  زحمات  پزشکان  و  پرستاران  قدردانی  می‌کند  و  امیدوار  است  که  مسئولین  به  مشکلات  موجود  در  بیمارستان  امیرالمؤمنین  و  سایر  بیمارستان‌های  دولتی  توجه  کنند  و  برای  رفع  آنها  اقدام  عاجل  انجام  دهند.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر