00010 copy

پرداخت ۵۹۰ میلیارد تومان مقرری بیمه بیکاری در سال گذشته

همزمان با ایام هفته کارگر، مدیرکل تامین اجتماعی گیلان در گزارشی آماری با اعلام پرداخت متوسط ماهانه ۴۹ میلیارد تومان مقرری بیمه بیکاری به بیش از هفت هزار نفر در سال گذشته، از کاهش دوازده درصدی درخواست برقراری مقرری نسبت به سال ۱۴۰۱ خبر داد.

پرداخت ۵۹۰ میلیارد تومان مقرری بیمه بیکاری در سال گذشته

نبض خبر :به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان؛ کیوان مرتضوی با بیان اینکه قانون بیمه بیکاری در سال ۱۳۶۶ تصویب و از سال ۱۳۶۹ پس از اجرای آزمایشی و اصلاحاتی عملیاتی گردید اظهار داشت: براساس قانون مذکور کارفرمایان مکلف به پرداخت ۳ درصد حق بیمه بابت پوشش این تعهد برای بیمه شدگان اجباری مشمول قانون کار هستند.

وی با اشاره به اینکه مقرری بیمه بیکاری در زمره تعهدات کوتاه مدت سازمان تامین اجتماعی محسوب شده و با توجه به دو مولفه میزان سابقه بیمه پردازی و مجرد یا متاهل بودن بین ۶ تا ۵۰ ماه به مشمولین پرداخت میگردد اذعان داشت: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۶۱۵۵ فقره درخواست برقراری بیمه بیکاری در واحدهای تابعه تامین اجتماعی گیلان مورد رسیدگی و بررسی قرار گرفته است از کاهش ۱۲ درصدی این تعداد درخواست نسبت به سال قبل از آن خبر داد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان بالاترین دلایل درخواستها را اتمام قرارداد با ۹۰/۵ درصد و اخراج موجه با ۸/۸ درصد معرفی و افزود: بیشترین میزان درخواستها در خردادماه با ۵۷۹ فقره و کمترین در ماه بهمن با ۲۰۲ فقره بوده است.

کیوان مرتضوی همچنین با اشاره به اینکه در این آمار ۶۱/۵ درصد درخواست کنندگان را مردان و ۳۸/۵ درصد را زنان تشکیل می‌دهند اظهار داشت: بیشترین دامنه مقرری بگیران دارای سوابقی بین دو تا ۱۰ سال بیمه پردازی بوده و حداقل هجده ماه از این تعهد برخوردار شده اند.

وی با تاکید بر اینکه رقمی در حدود ۵۹۰ میلیارد تومان در سال گذشته صرفاً بابت ارائه این تعهد توسط تامین اجتماعی پرداخت شده اذعان داشت: این رقم بیانگر متوسط ماهانه ۴۹/۱ میلیارد تومان میباشد.

شایان ذکر است بیشترین رقم پرداخت مقرری بیمه بیکاری مربوط به شعبه یک رشت با پرداخت ۷۵ میلیارد تومان تعهد در این بخش و کمترین آن متعلق به شعبه چابکسر با ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان پرداختی بوده است.

گفتنی است، در پایان سال ۱۴۰۲ قریب به ۷۳۰۰ نفر در سطح استان مقرری بیمه بیکاری دریافت داشته اند.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر