00010 copy

یازده دستگاه پیشرفته آمبولانس مرکز اورژانس گیلان رونمایی شد

به گزارش نبض خبر، با حضور استاندار گیلان و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، یازده دستگاه آمبولانس دو دیفرانسیل مرکز اورژانس گیلان رونمایی شد.

ارسلان زارع- استاندار گیلان در مراسم رونمایی از یازده دستگاه جدید آمبولانس که صبح امروز(چهارشنبه) در دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد، با بیان اینکه یکی از بخش های خدمات رسانی از سوی وزارت بهداشت به مردم در دانشگاه های علوم پزشکی از طریق مراکز اورژانس جاده ای و شهری صورت می گیرد، اظهار کرد: در استان گیلان نیز، حدود ۵۰۰ نفر پرسنل اورژانس ۱۱۵ در ۶۲ پایگاه اورژانس جاده ای و شهری، خدمات رسانی به مردم استان را بر عهده دارند.

وی افزود: برای تقویت و بهبود شاخص های خدمات رسانی به ویژه در مناطق صعب العبور و پایگاه های اورژانس جاده ای استان، استفاده از آمبولانس هایی با استاندارد جهانی ضروری به نظر می رسید.

استاندار گیلان یکی از نیازهای استان به ویژه در مناطق کوهستانی و صعب العبور را استفاده از آمبولانس های دو دیفرانسیل عنوان کرد و افزود: علاوه بر این، تجهیزات و امکانات پیشرفته تعبیه شده در درون آمبولانس ها، بهبود خدمات رسانی را بسیار بهبود بخشیده است. یقینا این کار ارزشمند که بالغ بر ۱۷میلیارد تومان هزینه داشته است،گام موثری در ارتقای کیفیت خدمات رسانی محسوب می شود و برای مردم استان و گردشگران نیز که در فصول مختلف سال به این استان سفر می کنند، ارزشمند خواهد بود.

دکتر ارسلان سالاری- رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این مراسم، با بیان اینکه بسیاری از روستاهای استان، در مناطق صعب العبور قرار دارند، گفت: برای دسترسی مردم این مناطق به مراکز درمانی به ویژه در فصول سرد سال، تجهیز ناوگان اورژانس ۱۱۵ به آمبولانس های دو دیفرانسیل ضروری بود.

وی با اشاره به اینکه ناوگان اورژانس دانشگاه علوم پزشکی گیلان دارای ۶۲ پایگاه شهری و جاده ای است خاطرنشان کرد: از این تعداد ۲۵ پایگاه شهری و ۳۷ پایگاه جاده ای است. مرکز اورژانس گیلان همچنین دارای ۱۳۸ آمبولانس است که امروز، با افزوده شدن ۱۱ آمبولانس، تعداد آمبولانس های ناوگان اورژانس ۱۱۵ استان به ۱۴۹ آمبولانس افزایش یافت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان یادآور شد: در برنامه آینده دانشگاه، ۳۱ پایگاه دیگر به پایگاه های اورژانس ۱۱۵ افزوده خواهد شد.

دکتر سالاری از استقرار دستگاه های جدید آمبولانس، در شهرهای رشت، آستارا، تالش، هشتپر، رضوانشهر، ماسال، رودبار، سیاهکل، لنگرود، رودسر و شفت خبر داد و ابراز امیدواری کرد در سال آینده با افزوده شدن ۱۵ دستگاه آمبولانس جدید به ناوگان اورژانس ۱۱۵ استان، شاخص های خدمت رسانی به مردم در حوزه سلامت استان بهبود یابد.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *