00010 copy

یک روایت و یک پرسش ازمعاون سیاسی واجتماعی استانداری؟!

تحلیل قتل های اخیر در گیلان !

نبض خبر :درماه های گذشته شاهد افزایش میزان خشونت از نوع قتل و خودکشی و درگیرهای منجربه جرح در استان بوده ایم این روند به عوامل زیادی از جمله شرایط اقتصادی و.. .بستگی دارد اما سوال اینجاست دستگاه های اجتماعی و فرهنگی در راس آن معاون اجتماعی استانداری  در زمینه کاهش آن چه اقداماتی انجام داده اند ؟!

به صرف جلسات کلیشه ای و آماری، در چند سال اخیر شاهد افزایش فزاینده انواع خشونت ها و ناهنجارهای اجتماعی همچون خودکشی و….بوده ایم که جملگی این پدیده های اجتماعی در طول سالیان بررسی و کالبد شکافی و علل و راهکارهای مقابله با آن مشخص شده است و بنا بر آمارهای اعلامی، گیلان یکی از رتبه های برتر در حوزه خشونت و خودکشی را در کل کشور داشته است لذا مشخصا ضعف و نقصان مدیریتی دستگاه های متولی در حوزه اجتماعی به عینه مشهود بوده که نه تنها عملکرد مثبتی نداشته اند بلکه به سبب ناکارآمدی و منفعل بودن و تصمیمات غیر تخصصی منتج به نتایج موجود شده است.

دولت در استان گیلان در بسیاری موارد گام های موثری برداشته اما آنچه شاید رابطه دولت و افکار عمومی را نزدیک تر کند مباحث و مقوله های فرهنگی باشدکه با بکارگیری افراد متخصص در راس امور پوشش داده شود.

با این حال باید به این پدیده ها علاوه بر نگاه اقتصادی به عنوان موضوع اجتماعی نگریسته شود و مدیران این حوزه از تخصص کافی با رویکرد اجتماعی موثر اقدامات آنی در ابعاد گوناگون یک پدیده در راستای آرامش روحی و روانی در بسط و گسترش شادی آحاد مردم گام بردارند.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر