00010 copy

تحصیل ۱۴ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی رشت

به گزارش نبض خبر، حجت الاسلام قاسم قاسمی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی رشت در این نشست با تبریک هفته بسیج اظهار کرد: رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی در دو سال اخیر متفاوت از سال های گذشته بوده و مباحث فرهنگی اهمیت بالایی در دانشگاه آزاد اسلامی برخوردار است.

وی از حضور ۱۵ کانون فعال فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت خبر داد و گفت: کانون های فرهنگی در حوزه های مختلف فعالیت داشته و ارتباط مناسبی نیز با سازمان ها مردم نهاد برقرار کرده اند و ما نیز موظفیم به دانشجویان به عنوان قشر جوان اعتماد کنیم.

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت ۱۴ هزار دانشجو دارد اضافه کرد: کانون های آفرینش هنری نیز در این دانشگاه فعال بوده و همچنین بیش از ۹ نشریه فعال در دانشگاه آزاد فعال است.

وی از رونمایی نماهنگ “سالار جنگل” به مناسبت سالروز شهادت میرزاکوچک خان جنگلی خبر داد و گفت: این نماهنگ هفته آینده ۱۰ آذر با حضور مسئولان رونمایی خواهد شد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با تاکید بر اهمیت حجاب و عفاف در این دانشگاه گفت: آیین نامه آراستگی و شئون فرهنگی در این دانشگاه تدوین شده و دانشگاه آزاد نسبت به حجاب و عفاف بی تفاوت نیست.

وی دانشگاه آزاد اسلامی رشت را یک دانشگاه بین المللی دانست و افزود: ۱۲ دانشجوی خارجی از کشورهای همسایه در دانشگاه آزاد رشت تحصیل می کنند و امیدواریم این تعداد در سال تحصیلی آینده به ۶۰ نفر برسد و همچنین خوایگاه بین المللی برای دانشجویان خارجی نیز فراهم شده است.

حجت الاسلام قاسمی تاکید کرد: هیچ دانشجویی به علت فقر مالی از تحصیل در دانشگاه بازنمی ماند و صندوق رفاه دانشجویی دانشگاه با پرداخت تسهیلات یاری گر دانشجویان است.

وی در ادامه افزود: ۱۶آذر در روز دانشجو جشنواره فرهنگی_ورزشی با حضور سخنران مطرح کشوری در این دانشگاه برگزار می شود.

معاون فرهنگی، دانشجویی دانشگاه آزاد در پایان با اشاره به فعالیت های جهادی دانشجویان گفت: ۳۶واحد مسکونی شهری و روستایی را در سیل اخیر لرستان توسط دانشجویان بازسازی و تعمیر کردیم.

حسن پور مدیر کل بخش دانشجویی دانشگاه آزاد رشت در ادامه با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی بود اظهار کرد: انقلاب فرهنگی نیاز به ساختار اساسی دارد که یکی از آن ساختار دانشگاه ها است.

حسن پور با بیان اینکه دانشگاه آزاد رشت و مسئولان سعی کردند فضای دانشگاه را آموزشی_فرهنگی‌کنند اذعان کرد: اکنون مرکز روانشناختی در دانشگاه آزاد راه‌اندازی شده و مشاوره های مختلف به دانشجوها ها می دهد.

مدیر کل بخش دانشجویی دانشگاه آزاد رشت با اشاره به تشکیل کمیته پیشگیری و ایمنی در دانشگاه در ۲بخش سخت افزاری و نرم افزاری گفت: اردوهای فرهنگی، سیاهتی، زیارتی توسط دانشگاه آزاد در چندسال اخیر مورد توجه ویژه ای قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه در مناسبت های ملی و مذهبی دانشگاه آزاد به مراسم تعزیه و تئاتر روآورده است گفت: اگر زمان های خالی دانشجویان در دانشگاه با فضای فرهنگی پر شود شرایط بهتری رقم می خورد.

حسن پور با اشاره به کلاس های توجیهی برای ورودی های جدید افزود: امسال برای دختران، پسران، و خانواده ها جداگانه‌ کلاس توجیهی برگزار شد.

مدیر کل بخش دانشجویی دانشگاه آزاد رشت در رابطه با برپایی خوابگاه های متاهلی برای دانشجویان خاطر نشان کرد: در راستای ترویج فرهنگ ازدواج دانشجویی موظف بودیم خوابگاه متاهلی ایجاد کنیم که به زودی راه‌اندازی می‌شود.

غلامرضایی مدیر کل بخش ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی رشت با بیان اینکه بسیاری از بزرگان ورزشی و قهرمانان ملی از دانشجویان ما بودند اظهار کرد: جوان و دانشجویان مستعد بهترین ها هستند و جایگاهشان بسیار رفیع است.

غلامرضایی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی رشت دارای گروه تربیت بدنی موفقی است اذعان کرد: دانشگاه آزاد دارای رتبه های خوبی در رده دانشجویان، اساتید و کارمندان است.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *