00010 copy

ظرفیت‌های فرهنگی رشت قابل توجه است؛ شهرداری از هر برنامه‌ای که به رفاه عمومی شهروندان منجر شود حمایت می‌کند.

به گزارش نبض خبر به نقل از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت،  امروز چهارشنبه(۲۶ خرداد) به مناسبت فرارسیدن هفته حج و ایام دهه کرامت در جلسه با کارگزاران حج و زیارت گیلان ضمن تبریک این ایام اظهار داشت: ظرفیت‌های فرهنگی رشت قابل توجه است و شهرداری نیز از هر برنامه‌ای که به رفاه عمومی شهروندان منجر شود حمایت می‌کند.
شهردار رشت با بیان اینکه تمام مشاغل اداری اعم از آموزشی، فنی، تولیدی، خدماتی، پزشکی و نظایر آن یک رسالت خاصی بر عهده دارند اذعان کرد: مهیا کردن زمینه‌های لازم برای ایام حج و زیارت واقعا کار ارزشمندی محسوب می‌شود و توصیف کردن آن به عنوان یکی از مشاغل خاص و ویژه کمی سخت است.
احمدی از آمادگی شهرداری رشت برای تقویت ارتباطات دوسویه با مجموعه حج و زیارت سخن گفت و تصریح کرد: با توجه به خلاء‌های پیش آمده در حج و زیارت و اینکه توفیق نائل شدن به آن پس از شیوع ویروس کرونا مقداری سلب شده است اما دست اندرکاران این حوزه به ویژه در بخش فرهنگی فعالیت‌های بی‌وقفه و بسیار خوبی دارند.
وی فعالیت‌های سازمان حج و زیارت در ایام اربعین را هم مورد اشاره قرار داد و با تاکید بر اینکه اقدامات این نهاد واقعا چشمگیر است یادآور شد: استان گیلان و شهر رشت ظرفیت‌های فراوانی در حوزه‌های فرهنگی دارند و جا برای کار در این بخش بسیار است.
شهردار رشت با بیان اینکه کار در بخش فرهنگی آنقدرها وابسته به مسائل مادی نیست نوع عملکرد حوزه حج و زیارت را مصداق بارز این امر دانست و گفت: اگر همه دستگاه‌ها و کارگزاران در سازمان‌های مختلف رویکرد جهادی را در دستور کارشان قرار دهند موانع و مشکلات به تدریج رفع می‌شوند.
احمدی ابراز داشت: مردم حج را فقط و فقط به عنوان یک وظیفه دینی می‌دانند و از سایر ابعاد مهم و اعتقادی عمیق آن اطلاع دقیقی ندارند و این یک ضعف فرهنگی است.
شهردار رشت تاکیدات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به حوزه فرهنگی را نیز مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: اگر جامعه‌ای درصدد توسعه و پیشرفت است باید توجه به فرهنگ در اولویت قرار گیرد.
احمدی تلاش برای افزایش رضایتمندی شهروندان را هدف مهمی که همواره در دستور کار شهرداری رشت قرار داشته است خواند و اظهار داشت: تلاش ما این بوده که با کار جهادی بتوانیم به مطالبات به حق مردم جامه عمل بپوشانیم و نارضایتی‌ها را کاهش دهیم.
وی با تاکید بر اینکه مردم و آیندگان عملکرد شهرداری و میزان موفقیت‌هایش را بعدها مورد قضاوت قرار می‌دهند تصریح کرد: ما برای خدمت به مردم از تمام ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم.
شهردار رشت در ادامه اظهار داشت: رشت شهری محصور شده است و تراکم بالایی دارد بنابراین چاره‌ای جزء گسترش آن نداریم اما این امر تاکنون به اشتباه صورت گرفته به طوری‌که این توسعه و گسترش به حاشیه‌نشینی تبدیل شده است.
احمدی به روز کردن کاربری‌ها و نزدیک کردن آن به ذائقه شهر را یکی دیگر از برنامه‌های شهرداری اعلام کرد و گفت: از جمله مصادیق این امر فضای سبز، فضای مسکونی و فضای تجاری است که باید مشخص شود در کجا و به چه میزان از آن در سطح شهر رشت نیاز داریم.
وی با بیان اینکه ظرفیت‌های فرهنگی مهم‌ترین مؤلفه‌ای است که باید در شهر رشت مورد توجه قرار گیرد افزود: برای کار در حوزه فرهنگی ابتدا باید ظرفیت‌ها را بشناسیم و نسبت به احصاء آن اقدام کنیم اما در حال حاضر چنین چیزی را ما در کشور مشاهده نمی‌کنیم.
شهردار رشت اعتماد به بخش خصوصی و برون‌سپاری برخی از امور را زمینه‌ساز تسریع در انجام کارها و ارائه خدمات دانست و خاطرنشان کرد: شهرداری رشت از هر برنامه‌ای که به رفاه عمومی شهروندان منجر شود حمایت و پشتیبانی می‌کند.
رفاه عمومی شهروندان
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *