00010 copy

کروناویروس از طریق رابطه جنسی منتقل می‌شود؟

به گزارش نبض خبر به نقل از اقتصاد آنلاین ، با شیوع کروناویروس در سرتاسر جهان، مردم به دنبال پاسخ سوال‌هایی هستند که از آن‌ها در مقابل خطر ابتلا به این بیماری مرگبار محافظت کند.

به همین دلیل بسیاری از ماسک استفاده می‌کنند، اقدامی که هنوز اثربخش بودن آن تایید شده است و بسیاری دیگر هم برای عدم ابتلا  به کرونا  دست‌کش، لوازم ضدعفونی کننده، صابون‌های مختلف و … خریداری کرده‌اند. انتقال این ویروس از طریق رابطه جنسی یکی دیگر از مواردی است که پاسخ به آن خطر ابتلای افراد به بیماری را کاهش می‌دهد.

 سیمران دیئو در این رابطه به مترو می‌گوید: «اپیدمیولوژیست‌ها به مردم پیشنهاد داده‌اند که تا زمانی که راه‌های شیوع ویروس مشخص نشده است از هر نوع تماس فیزیکی دوری کنند، پس برقراری رابطه جنسی با فرد مبتلا به کروناویروس و یا فردی که در قرنطینه است، به کسی توصیه نمی‌شود.»

با این وجود به نظر می‌رسد هنوز هیچ مدرکی پیدا نشده است که اثبات کند ویروس کرونا از طریق رابطه جنسی منتقل می‌شود.

دیئو در این رابطه توضیح می‌دهد: «اگرچه که انتقال ویروس از طریق رابطه جنسی تاکنون مشاهده نشده است اما همیشه بهتر است که از لوازم حفاظتی مثل کاندوم استفاده شود تا جلوی انتقال برخی عفونت‌ها از طریق رابطه جنسی گرفته شود.»

همچنین نیویورک تایمز در این رابطه نوشته است؛ «براساس گزارشات سازمان جهانی بهداشت اگرچه کروناویروس‌های قبلی تاکنون از طریق رابطه جنسی منتقل نشده‌اند اما برای اظهار نظر در رابطه با این ویروس جدید هنوز بسیار زود است.»


اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *