00010 copy

آزمایشات نظامی یا سفینه فضایی ؟!

به گزارش نبض خبر بار ها در دهه های اخیر نور عجیبی در آسمان کشور رویت گردید که در همان بازه زمانی مورد توجه رسانه ها قرار گرفت و به مرور به فراموشی سپرده شد گفتنی است این نور علاوه بر ایران درکشور هایی مانند  جمهوری آذربایجان، سوریه، ارمنستان، لبنان، قزاقستان نیز مشاهده شد.

هر بار در میان شایعات عجیبی که در شبکه های مجازی منتشر میشد اظهارات متناقضی از رسانه ها به گوش میرسید که در نهایت نه تنها مخاطب را به پاسخ سوال اصلی که ماهیت دقیق این نور است، نزدیک نمی کرد بلکه با سردرگمی سعی در دور کردن ذهن افکار عمومی از منشا واقعی این نور داشت.
nabzzekhabar.ir

در این اینجا می توانید مطلبی که در سال 91 پس از رویت نور در ایران منتشر شد را بخوانید. این مطلب به بررسی احتمال این موضوع می پردازد که نور دیده شده می تواند حاصل آزمایش موشک بالستیک قاره پیمای روسیه باشد یا خیر ! که در نهایت اظهارات نویسنده با ابهامات بسیاری ناتمام می ماند. در همان سال این پدیده به روایتی از باشگاه خبرنگاران جوان نیز رسانه ای گردید که می توانید در اینجا بخوانید  در این خبر ابتدا ادعا شد که رزمایش سراسری پدافند غیرعامل به منظور ارزیابی واحدهای پدافندی کشور شب گذشته با موفقیت کامل به اجرا درآمده و lحتمال دارد مشاهده اشیای نورانی مربوط به این موضوع بوده باشد هر چند پس از آن احتمال ارتباط اشیاء نورانی با این رزمایش در همین مطلب رد شد. در ادامه این خبر رئیس وقت انجمن ژئوفیزیک ایران اعلام کرد اشیا نورانی دیشب ربطی به رویدادهای نجومی ندارد ! همچنین  رئیس انجمن نجوم اسرائیل درباره اینکه این پدیده مربوط به انفجار شهاب سنگ باشد ابراز تردید کرد و گفت که این شیئ نورانی نمی تواند شهاب سنگ باشد.



در سال 95 نیز در پی مشاهده دوباره این نور در آسمان، مطلبی تحلیلی توسط پایگاه رکنا منتشر شد( که می توانید در اینجا مشاهده کنید ) ؛ در این خبر نیز نظریه های مختلفی مورد بررسی قرار گرفت از احتمال اینکه این شی، موشک فالکون9 است که از فلوریدا آمریکا به مقصد ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب گردیده تا شباهت عجبب آن به یک بشقاب پرنده !

این نور هر چه باشد فاصله پدیدار شدنش در سال های اخیر کاهش یافته است. به تازگی ( اردیبهشت 1397 ) نیز اخباری مبنی بر مشاهده این پدیده در آسمان رشت مطرح گردید که با توجه به تکراری شدن و بی پاسخ مانده چیستی آن ؛ مورد توجه افکار عمومی قرار نگرفت و توسط رسانه ها نیز واشکافی نشد، حال اینکه با بالا گرفتن تنش های سیاسی میان ایران و ایالات متحده آمریکا ، احتمال این که نور مرموز حاصل انجام یک آزمایش نظامی از سوی متحدین دو طرف  باشد قوی تر به نظر میرسد. / اختصاصی نبض خبر


nabzkhabar.ir

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *