00010 copy

آستانه اشرفیه میعادگاه محبان ضامن آهو شد

نبض خبر: دوستداران امام رضا (ع صبح امروز در این آیین معنوی با سینه زنی و نوحه خوانی ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا نسبت به آن امام شفقت و مهر ابراز ارادت کردند.

همچنین در این اجتماع که با مداحی تعدادی از ذاکران اهل بیت (ع) همراه بود ، نوای یا علی ابن موسی رضا (ع) در حرم مطهر آقا سطلن سید جلال الدین اشرف (ع) طنین انداز شد.

بارگاه مطهر سید جلال الدین اشرف (ع) نیز در غم شهادت امام هشتم (ع) سیاه پوش شده و بیرق های سیاه عزا و پرچم های یا امام رضا (ع) در شهر مذهبی آستانه اشرفیه برافراشته شده است.

 همه ساله در سالروز شهادت امام رضا (ع) حرم مطهر آقا سلطان سید جلال الدین اشرف (ع)  پذیرای خیل کثیری از مشتاقان و زائران بود که برای شرکت در آیین های عزاداری وارد این شهر می شدند که امسال به جهت شیوع ویروس کرونا برپایی مراسم سوگواری در این منطقه با محدودیت هایی روبرو شده است.

آستانه اشرفیه در ۳۵ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان قرار دارد.

سید جلال الدین اشرف از فرزندان موسی کاظم و تنها برادر تنی علی بن موسی الرضا است. سید جلال الدین اشرف در شهرستان آستانه اشرفیه واقع در ۳۵ کیلومتری شهر رشت مدفون است. بارگاه سید جلال الدین از قدیم‌ پذیرای زائران بوده است . این بارگاه از نظر موقعیت جغرافیائی در مرکز شهر آستانه اشرفیه واقع و یکی از عوامل پیشرفت شهرستان شده ‌است.

آستانه اشرفیه میعادگاه محبان ضامن آهو

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *