00010 copy

آماده باش نیروهای امدادی و خانه های هلال گیلان در پی وقوع زلزله

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان از اعزام نیروهای ارزیاب هلال احمر به منطقه زلزله زده خبر داد و گفت: نیروهای امدادی این جمعیت و خانه های هلال‌احمر گیلان به حالت آماده باش درآمدند.

به گزارش نبض خبر به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان گیلان؛ سیاوش غلامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان از وقوع زمین لرزه ای با بزرگی ۴.۳ ریشتر در حوالی لنگرود خبر داد و گفت: طبق گزارش لرزه نگاری این زلزله ساعت ۱۸:۳۵:۳۲ (یکشنبه، ۱۲خرداد) در عمق ۸ کیلومتری زمین رخ داده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گیلان افزود: در پی زلزله اخیر که کانون آن مرز دریای کاسپین و گیلان، حوالی لنگرود بوده است ضمن اعزام نیروهای امدادی پایگاه امداد و نجات و شعبه شهرستان لنگرود به منطقه و ارزیابی زمین لرزه، کلیه پایگاه های امداد و نجات و خانه های هلال این شهرستان و استان به حالت آماده باش درآمدند.

غلامی با اشاره به اینکه ابتدا اعزام گروه های ارزیاب به منطقه را داشتیم گفت: خوشبختانه تاکنون خسارات جانی و مالی گزارش نشده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان همچنین از شهروندان خواست آرامش خود را حفظ کرده و نکات ایمنی و هشدارهای اعلام شده توسط مراجع ذیصلاح را رعایت نمایند.

شهرستان لنگرود یکی از شهرستان‌های استان گیلان است که در غرب به شهرستان لاهیجان و در شرق به شهرستان رودسر منتهی می‌شود، شهر لنگرود مرکز این شهرستان است.

شهرستان لنگرود با وسعتی حدود ۴۸۰ کیلومترمربع در ناحیه شرق گیلان قرار گرفته‌است و فاصله آن با مرکز استان ۶۰ کیلومتر است. لنگرود از شمال به دریای خزر، از جنوب و غرب به لاهیجان و از شرق به رودسر منتهی می‌گردد. آماده باش زلزله 

طبق آخرین داده‌های مرکز آمار ایران، جمعیت شهرستان لنگرود در سال ۱۳۹۵ در حدود ۱۴۰ هزار و ۶۸۶ نفر و ۵۰ هزار خانوار برآورد شده است.

آماده باش زلزله

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر