00010 copy

آیا استاندار گیلان هبه را قبول کرد؟!

نبض خبر؛ در مورخ ۹۹/۴/۱۰ باشگاه داماش گیلان طی مکاتبه رسمی خطاب به استاندار محترم گیلان اعلام نمودند که باشگاه را به استانداری هبه مینمایم.
جدای از ایرادات شکلی و ماهوی این نوع مکاتبات، قابل توضیح است که هبه نوعی بخشش، بذل و هدیه است که در فرهنگ لغت بدان تعریف شده است اما هبه بنا بر تعریف قانون مدنی عقدی است که به موجب آن یک نفر مالی را مجاناً به کس دیگر تملیک میکند و در ادامه تملیک کننده باید “مالک” مالی باشد که هبه میکند و همچنین هبه واقع نمیشود مگر با قبول و قبض (در اختیار گرفتن) مُتهِب (گیرنده مال).

به بیانی معلوم در این بحث، واهب یا تملیک کننده یا هبه کننده، منظور مالک باشگاه داماش گیلان است، مُتهِب (گیرنده مال) یا همان استانداری و موهوبه (مالی که مورد هبه است) یعنی باشگاه داماش گیلان میباشد.
مالک باشگاه داماش گیلان پیش از این در رسانه ها صراحتاً اعلام نمودند که در این باشگاه دیگر مالک نیستم . با فرض بر صحت گفته ایشان و از انجاییکه جهت تحقق هبه باید مالک مال بود با این تفسیر هبه باشگاه داماش گیلان به استانداری حتی با قبول و قبض مُتهِب (استانداری) هم محقق نخواهد شد زیرا هبه کننده باید مالک مالی باشد که هبه میکند . در ثانی با فرض بر اینکه هبه کننده (مالک باشگاه داماش )مالک مال باشد گیرنده هبه (استانداری) باید قبول خود را اعلام و مال را قبض و در اختیار گیرد آنهم در قالب قرارداد و به موجب سند رسمی، و صرف یک مکاتبه ساده اداری هبه واقع نمیشود و اثر قانونی بر آن مترتب نیست .
اینکه معاون محترم سیاسی و امنیتی استانداری گیلان با استعفای سرمربی باشگاه داماش مخالفت نمودند آیا از جنبه امنیتی ست یا اینکه در خصوص موضوع بحث، ظهور در قبول و در اختیار گرفتن باشگاه داماش گیلان دارد و بعنوان نماینده شخص حقوقی (استانداری گیلان) هبه را قبول و متعاقب آن بعنوان مسئول جدید باشگاه داماش گیلان چنین تصمیمی اتخاذ نمودند؟!!

اینکه چرا هیات فوتبال و اداره کل ورزش و جوانان گیلان پیش از این درخواست باشگاه داماش را در خصوص واگذاری به این دو نهاد را رد نمودند به این دلیل است که انها پس از مدتها به این آگاهی و تعقل رسیدند که نباید در امورات داخلی باشگاه ها مداخله نموده و یا اینکه تیم داری کنند و از سویی دیگر دریافتند که نباید اشتباهات غیر قابل جبرانی که بر باشگاه سپیدرود وارد و باعث خسارات زیادی بر این باشگاه گردیدند دگر بار در باشگاه داماش تکرار نمایند و سکوت حکیمانه و معنادار امروز هیات فوتبال حکایت از تجارب تلخ اشتباهات دیروز آنان دارد .

مسئولین استان باید بصورت بنیادی و اساسی به رفع مشکلات فوتبال گیلان بپردازند و این مهم محقق نخواهد گردید مگر با بکارگیری مدیران آگاه ، متخصص، با تجربه، اصیل و مقبول در غیر اینصورت اصرار بر تداوم مدیریت مدیران سنّتی و مدعی، سعادتی برای فوتبال گیلان به همراه نخواهد داشت.

فرهاد خراسانی
نائب رییس خانه مطبوعات گیلان

انتهای پبام/ http://Nabzkhabar.ir

 

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *