00010 copy

اجرای طرح کاسپین پویش توسط مرکز رشد واحدهای فناور بندرانزلی

اجرای طرح کاسپین پویش توسط مرکز رشد واحدهای فناور بندرانزلی

طرح کاسپین پویش با هدف آشنایی با مجموعه پارک علم و فناوری گیلان، آشنایی با نحوه اجرای طرح ها و ایده ها و کمک به تکمیل آنها و همچین آموزش و آمادگی اجتماعی جهت اشتغال زایی در شهرستان بندرانزلی شروع به کار کرد.

پور مرادی مدیر مرکز رشد واحدهای فناور بندر انزلی، در این باره از اهداف طرح کاسپین پویش گفت: با فرارسیدن ایام تابستان خواستیم فرصتی را فراهم کنیم تا دانش آموزان و دانشجویان و کلیه مخاطبین بتوانند برنامه‌ریزی هدفمندتری برای اوغات فراغت داشته باشند و از ظرفیت شهرستان برای پویاترکردن زیست بوم کسب و کار استفاده شود.

وی افزود: با اجرای این طرح علاوه بر فرهنگ‌سازی کسب و کار و معرفی پارک علم و فناوری گیلان و مرکز رشد واحدهای فناور بندرانزلی، طرح ها پس از عملیاتی شدن و دارا بودن شرایط پذیرش، تحت پوشش حمایتی پارک علم و فناوری گیلان قرار می گیرند.

پور مرادی افزود: این طرح محدود به فصل تابستان نخواهد بود و در طول سال ادامه دارد. این پروژه در فاز اول در شهرستان بندرانزلی انجام می‌شود و در صورت کسب نتیجه مطلوب، در کل استان عملیاتی خواهد شد.

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور بندر انزلی در خصوص کسانی که می‌توانند در این طرح شرکت کنند و ایده ارائه بدهند بیان کرد: جامعه هدف ما دانش‌آموزان و دانشجویان می‌باشند ولی کلیه افراد جامعه از جمله شاغلین در ادارات و سازمان‌ها و فارغ التحصیلان دانشگاهی نیز می‌توانند در این طرح مشارکت داشته باشند.

هر صاحب ایده‌ای که توانمندی عملیاتی کردن طرح خود را نداشته باشد می‌تواند با استفاده از ظرفیت و تخصص‌های موجود در پارک علم و فناوری گیلان، ایده خود را عملیاتی نموده و مقدمات تجاری سازی ایده‌ی خود را فراهم آورد.

ایشان در خصوص شرایط برخورداری از حمایت‌ها تصریح کرد: هر ایده‌ای در هر سطحی که باشد برای تکمیل آن کمک می‌کنیم و اگر طرح نوآوری داشته باشد و قابلیت تجاری سازی را داشته باشد می‌تواند در ساختار پارک علم و فناوری گیلان پذیرش شود و مورد حمایت پارک قرار می‌گیرد. هر ایده‌ای در هر سطحی باشد به عملیاتی شدن آن کمک می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: ثبت طرح ها از طریق سامانه cafe-roshd.ir امکان‌پذیر است که با توجه به زمینه فعالیت ایده‌ها، مشاوره لازم انجام خواهد شد.

پورمرادی از خدمات قابل ارائه در این طرح گفت: هدف، تکمیل طرح‌ها و ایده‌هایی است که نوآوری داشته و از یک پایه‌ی عملی برخوردار باشد؛ مورد حمایت پارک قرار می‌گیرد و در یکی از ساختارهای مختلف پذیرش می‌شود و  از جمله خدمات قابل ارائه، حمایت مالی و معنوی ایده‌ها به شرط وجود توجیه علمی، فنی، اقتصادی در ساختارهای مختلف حمایتی پارک از جمله کانون شکوفایی خلاقیت، هسته فناور، واحد فناور پذیرش خواهد شد. همچنین اگر ایده‌ها قابلیت ثبت اختراع داشته باشند، مشاوره لازم برای ثبت اختراع ایده‌ها نیز ارائه خواهد شد. از دیگر خدمات قابل ارائه، مشاوره برای راه اندازی کسب و کار است و در نهایت از ایده‌های برتر نیز تقدیر خواهد شد.

پورمرادی تاکید کرد: در این پویش، فرایند ارزیابی و انتخاب طرح نخواهیم داشت و هر ایده‌ای قابلیت ارائه داشته باشد با مشاوره‌های لازم به تکمیل آن کمک خواهیم نمود‌.

پورمرادی در پایان از تعداد شرکت‌های فناور مستقردر مرکز رشد بندرانزلی گفت: درحال حاضر، ۳۶ تیم در ساختارهای کانون شکوفایی خلاقیت، هسته فناور، واحد فناور و شرکت‌های مستاجر در این مرکز فعالیت می‌کنند و حمایت‌های این مرکز، تسهیلات ارزان قیمت، تسهیلات بلاعوض تا سقف ۲ میلیون تومان، معافیت مالیاتی، حضور در نمایشگاه‌های مختلف جهت بازاریابی محصولات و خدمات شرکت‌ها، در اختیار قراردادن فضای کار اداری و فراهم نمودن امکانات اولیه راه‌اندازی هر کسب و کار، برگزاری کارگاه‌های آموزشی رایگان تخصصی و مدیریتی برای افزایش توانمندی شرکت‌های مستقر می باشد.

علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۱۳۴۴۴۴۲۹۲۲ تماس حاصل نمایند و یا به آدرس بندرانزلی، ساحل قو، نبش خیابان شریعتی یکم، مرکز رشد واحدهای فناور بندرانزلی مراجعه نمایند.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *