00010 copy

ارزیابی عملکرد مدیران کل دستگاههای اجرایی استان گیلان در حوزه حفاظت از محیط زیست

به گزارش نبض خبر به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان، کرمی با اشاره به اینکه  كتابخانه ها به ویژه كتابخانه هاي عمومی می توانند مراكز مناسبی براي ارتقاي فرهنگ محیط زیستی و آموزش الگوی صحیح مصرف باشند گفت: مصرف بهینه منابع آب، انرژي، كاغذ و مدیریت مواد زائد جامد به كاهش هزینه ها در مجموعه كمك می کند و از آنجا كه با مدیریت صحیح این منابع از هدر رفت این منابع جلوگیري می شود، لذا می توان به حفظ محیط زیست نیز كمك كرد. وی  در ادامه افزود:  با كاهش هزینه هاي جاري در كتابخانه از طریق استقرار نظام مدیریت سبز، منافع اقتصادي نیز به دست خواهد آمد كه این امر در نهایت موجب می شود كتابخانه ها به كتابخانه سبز تبدیل شوند.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان  با اشاره به 65000 مخاطب در کل استان و 102 باب کتابخانه عمومی  و مشارکتی  افزود: كتابخانه هاي عمومی در ایام شیوع بیماری کرونا ارتباط با مخاطبین خود را از طریق فضای مجازی ادامه دادند .  تلاش می کنیم روشهاي گوناگونی را براي آموزش جامعه در مورد شیوه هاي مسئولیت زیست محیطی بکار ببریم و با استفاده از ظرفیت فضای مجازی  برنامه هاي آموزشی  متنوعی را با همکاری حفاظت محیط زیست گیلان در مورد پایداري زیست محیطی ارائه دهیم.

علی اصغر روشنی مسئول اداره روابط عمومی محیط زیست گیلان با قدردانی از رویکرد محیط زیستی  مدیرکل و مجموعه اداره کل کتابخانه های استان  که همواره در ترویج فرهنگ محیط زیستی  تلاش می کنند، اظهار داشت: يكي از روش هاي كنترل هزينه هاي جاري دولت ها، مديريت سبز است كه در  بند (ز) ماده 38 قانون برنامه ششم توسعه نیز به این موضوع تاکید شده است که میتواند علاوه بر حفظ محیط زیست در کاهش هزینه های اعتباری دستگاه نیز نقش بسزایی داشته باشد.

وی گفت : كتابخانه هاي عمومی با برنامه ریزي و راهبرد سبز می توانند در آموزش محیط زیست با ارائه  فعالیت های زیست محیطی به شیوه هاي مختلف و مناسب نظیر ساخت برنامه هاي نمایشی و نمایش فیلم و یا برگزاري نشست، سخنرانی، كارگاههاي آموزشی و تهیه منابع زیست محیطی مرتبط مشاركت كنند و مسئولیت زیست محیطی جامعه وكاربران را افزایش دهند. امیدواریم بتوانیم با همکاری دستگاه های اجرایی مرتبط، در ترویج فرهنگ محیط زیستی بیش از پیش موفق باشیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در پایان  در رابطه با اجرای طرح های کتابخوانی از جمله سامانه  مدیریت کتابخانه های عمومی کشور (سامان) www.samanpl.ir  اذعان داشت: امیدواریم با رعایت استاندارد های محیط زیستی و شاخص های مدیریت سبز گامی دستگاه و نهادی الگو در استان باشیم.

ارزیابی عملکرد مدیران کل

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *