00010 copy

از یوسف زاده چابک تا ارسلان سالاری/ از مدیریت در پشت درب های بسته تا مدیریت در بازدیدهای شبانه مراکز درمانی استان

به گزارش نبض خبر، ماه گذشته یوسف زاده چابک رئیس وقت دانشگاه علوم پزشکی گیلان جای خود را به ارسلان سالاری یکی از پزشکان نام آشنای گیلان داد.
به مدیریت یوسف زاده چابک انتقادات بسیار زیادی از سوی نمایندگان مجلس تا مدیران استان و همچنین پرسنل بالغ بر ۱۶ هزار نفری دانشگاه علوم پزشکی گیلان وارد شد و از همه مهمتر نارضایتی مردم گیلان از عدم ارائه خدمات مطلوب درمانی در سطح مراکز درمانی و بیمارستان های گیلان بود.
مدیریت یوسف زاده چابک که پشت درب های بسته حوزه ریاست خود صورت میگرفته و مانند پادشاهان بدون حضور در خط مقدم مجموعه تحت مدیریت خود سپری شد که حاصلی جز بیمارستانهایی شبیه به صحرایی در گیلان نداشت!
عدم دقت مندی و نظارت کافی در عملکرد مجموعه تحت مدیریتی، مخصوصاً در سطح شهرستان های استان، مراکز درمانی دولتی را دچار ولنگاری محض نمود، به طوری که مردم از ارائه خدمات مطلوب مراکز درمانی دولتی ناامید شده و به مراکز خصوصی و صرف هزینه های هنگفت از دارایی های ناچیز زندگی خود نمودند تا بتوانند سلامت خود و خانواده را در آن برهه از زمان به دست آورند.
این نوع مدیریت که با آرمان های انقلاب و شهدا سنخیتی نداشته و از تراز مدیریت جهادی و انقلابی به دور است، دانشگاه علوم پزشکی گیلان را به آفت زدگی به چار نمود.
این بی توجهی محض و عدم بهره مندی از ظرفیت مدیران توانمند و دلسوز و درد آشنای به مشکلات مردم، دانشگاه علوم پزشکی گیلان را از ماموریت اصلی خود که ارائه خدمات درمانی مطلوب و تقریبا رایگان به اقشار کم درآمد و مستضعف جامعه است دور کرد، که این مهم یکی از طرح‌های شاخص دولت تدبیر و امید به نام طرح سلامت است.
دکتر ارسلان سالاری که اصالتی روستازاده داشته و قطعا با پشت سر گذاشتن سختی ها و مشکلات زیادی به این جایگاه رسیده است و به اصطلاح ژن خوب نیست با عملکردی که در یک ماه گذشته دوران سرپرستی خود داشته است و با حضور میدانی و بازدیدهای سرزده از مراکز درمانی شهرستان های مختلف گیلان و مخصوصاً بازدید سر زده نیمه های شب از مراکز درمانی و نظارت بر نحوه عملکرد مجموعه تحت مدیریت خود به بیماران، فصل جدیدی از مدیریت میدانی و نظارت مستقیم و بی واسطه بر خط مقدم خدمات رسانی درمانی به مردم که همان بیمارستانها هستند را به رخ همگان کشانده و روح تازه ای به مجموعه بی روحیه و فشل علوم پزشکی گیلان دمیده است.
اگر سالاری بتواند در مقابله با باند مافیایی بزرگ و دلالان علوم پزشکی گیلان ایستادگی کرده و با بهره‌گیری از مدیران دلسوز و توانمند بدون در نظر گرفتن و دخالت دادن مسائل سیاسی به حوزه مهم بهداشت و درمان، این مجموعه به گل نشسته را به سر مقصود منزل برساند قطعاً نام ماندگاری از خود در حوزه بهداشت و درمان گیلان بر جای خواهد گذاشت.
هر چند این نوع مدیریت میدانی و ساده و بدون تشریفات ارسلان سالاری به مزاج برخی از این دلالان جان و آرامش مردم خوش نیامده و با حمله به وی از از طریق های گوناگون درصدد جوسازی های ناصواب به جهت عدم صدور حکم ریاست وی هستند.
سالاری باید بدون توجه به حواشی، محکم به این این راهی که در پیش گرفته ادامه دهد تا بتواند مجموعه بزرگ علوم پزشکی گیلان را از وضعیت فعلی نجات داده و به حالت عادی برگرداند که این مهم و عادی شدن اوضاع می‌تواند با ارزش ترین کار این پزشک مطرح و خوش نام استان باشد که پیشرفت در حوزه های گوناگون نیز انتظاری خارج از حد تصور در شرایط اقتصادی کنونی کشور است.
قطعاً دکتر ارسلان سالاری راه بسیار سختی را در پیش دارد، چرا که تغییر هر کدام از مدیران فعلی که به جاهای گوناگونی متصل هستند و ریشه دوانده اند تا وضعیت بهداشت و درمان استان به این روز دچار شود، هزینه های زیادی را بر وی تحمیل میکند. البته مدیران توانمند و پاک دست دانشگاه علوم پزشکی گیلان کم ندارد که شاید کمک و تلاشهای آنها در دوران صدرات یوسف زاده چابک نبود امروز شرایط بسیار بدتری را شاهد می بودیم.
از نوع مدیریتی که سالاری در حال اجرا است قطعاً با روحیه بسیاری از جامعه پزشکی که در رفاه کامل و بدون دغدغه در حال گذران زندگی هستند سازگار نبوده و این امر موجب ایجاد حواشی و جلوگیری از عملکرد میدانی وی توسط عده ای تن پرور و بی درد خواهد شد که در این راستا نقش رسانه ها بعنوان چشمان تیز بین جامعه می تواند به این انگیزه مردمی و میدانی سالاری کمک کند.
قطعا در این راستا رسانه ها با نظرات دو چندان بر مجموعه علوم پزشکی دست از افشاگری و رسوا نمودن زالو صفتان سلامت مردم گیلان بر نخواهد داشت و تا زمانی که دکتر ارسلان سالاری باهمین روحیه جهادی درصدد اصلاح امور و مدیریت میدانی و    دلسوزانه از جنس قاطبه مردم باشد بعنوان بازوان پرتوان وی در استان عمل خواهند کرد.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *