00010 copy

استرس در داوطلبان کنکور ارشد سال جاری با توجه به زمان باقی مانده تا برگزاری آزمون ، موجب کاهش تمرکز و عملکرد می شود.

شادی یوسفی روانشناس و عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور ضمن فرا رسیدن ۹ اردیبهشت روز روانشناس ، در خصوص برگزاری آزمون کنکور کارشناسی ارشد سالجاری اظهار داشت: با توجه به اینکه حدود یکماه تا برگزاری آزمون کارشناسی ارشد سالجاری باقی مانده است به داوطلبان توصیه می شود که با حفظ آرامش از زمان باقی مانده  برای مرور و جمع بندی مطالب استفاده کنند.

وی افزود:از لحاظ روانشناختی ، حفظ روحیه و کنترل استرس در مدت زمان باقی مانده تا کنکورارشد مساله مهمی است  که بر عملکرد و راندمان مطالعاتی اثر قابل توجهی دارد و داوطلبان می بایست به آن توجه داشته باشند.

عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشوربا بیان اینکه استرس امتحان وآزمون کنکور کاملا طبیعی است ، خاطرنشان کرد:درهنگام نزدیک شدن موعد برگزاری امتحان و آزمون کنکور این استرس بیشتر شده و اگر کنترل نشود تبعات منفی به دنبال خواهد داشت.

این روانشناس با تاکید بر اینکه استرس بر راندمان مطالعه و نتایج عملکرد داوطلب در آزمون تاثیرگذاراست ، تصریح کرد:در شرایطی که فرد ناراحت است و استرس دارد عملکردش کاهش می یابد علاوه بر این با کاهش تمرکز نیز مواجه شده و برای جمع بندی مطالب دچار مشکل می شود.

این دانشجوی دکترای تخصصی روانشناسی اظهار داشت:داوطلبانی که بتوانند استرس خود را کنترل کنند در هنگام برگزاری آزمون موفق شده وبه نتایج خوبی دست می یابند ،اما داوطلبانی که مطالعه زیادی داشته اند در صورت داشتن استرس ، کاهش تمرکز ، کاهش عملکرد و عدم جمع بندی مطالب نمی توانند نتایج مورد نظر را کسب کنند.

یوسفی یادآور شد:داوطلبان آزمون کنکورارشد سالجاری با توجه به زمان باقی مانده تا برگزاری آزمون ، مطالعه ، مرورو جمع بندی مطالب را جایگزین استرس کنند تا بتوانند در آزمون عملکرد بهتری داشته باشند.

عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشوربا بیان اینکه فکر کردن زیاد درخصوص نتیجه آزمون و درصد گرفتن از مواردی است که موجب بروز استرس می شود،خاطرنشان کرد: داوطلب با مقایسه کردن آزمون های آزمایشی برگزاره شده و عدم دستیابی به نتیجه مورد نظر دچار فاجعه انگاری می شود که این افکار باعث افزایش استرس و کاهش عملکرد داوطلب در آزمون اصلی خواهد شد.

وی در توصیه به داوطلبان کنکورکارشناسی ارشد سال جاری عنوان کرد:داوطلبانی که استرس دارند برای کنترل استرس از تنفس شکمی یا تن آرامی استفاده کنند وهمچنین رعایت تغذیه مناسب طی دوران مطالعه و برگزاری آزمون را جدی بگیرند.

یوسفی متذکر شد:استفاده از موسیقی آرام بخش ، رعایت بهداشت خواب (زمان مشخص برای خواب و بیدارشدن) از مواردی است که داوطلبان کنکورمی بایست به آن توجه داشته باشند.استرس موجب کاهش تمرکز می شود

وی با اشاره به جمع بندی مطالب در زمان باقی مانده تا آزمون کنکورکارشناسی ارشد سالجاری اظهار داشت:اگرداوطلب نتواند جمع بندی خوبی از مطالب یادگرفته شده داشته باشد موفق به کسب نتایج مورد نظر نخواهد شد.

یوسفی اذعان داشت:داوطلبان بر اساس ضرایب دروس ، دروس اختصاصی با ضرایب بالا و مهم را اولویت قرار دهند و دروس عمومی در اولویت بعدی برای مرور و جمع بندی لحاظ شود.استرس موجب کاهش تمرکز می شود

این روانشناس تاکید کرد:داوطلبان مطالعه سوالات آزمون کنکور سال های اخیر را جدی بگیرند و سوالات را با پاسخ های تشریحی مطالعه کنند.

وی یادآورشد:داوطلبان در این مدت باقی مانده تا برگزاری آزمون  کنکور کارشناسی ارشد سالجاری ، از مطالعه مطالب جدید بپرهیزند و فقط تمرکزخود را بر مرور و جمع بندی مطالب مطالعه شده قرار دهند.

عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور بیان کرد:داوطلبان با حفظ آرامش و مرور منظم در این فرصت باقی مانده به جمع بندی مطالب خوانده شده بپردازند و زمان بیشتری را به تست زدن اختصاص دهند.

این دانشجوی دکترای تخصصی روانشناسی متذکر شد:داوطلبان در این زمان باقی مانده تا آزمون ، فکر کردن به نتیجه را کنار گذاشته و به دانسته های خود اعتماد کنند.

پایگاه خبری نبض خبر مطالب عنوان شده در یادداشت ها را تایید و یا تکذیب نمی کند،

مسئولیت کلیه مندرجات به عهده خود شخص بوده و این پایگاه خبری مسئولیتی در قبال آن نمی پذیرد.

 

استرس موجب کاهش تمرکز می شود

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *