00010 copy

استفاده از ظرفیت‌های انرژی هسته‌ای در ارتقاء بهره‌وری کشاورزی و مبارزه با آفات / تولید محصولات کیفی گیلان با هدف رشد تجارت و افزایش رقابت‌پذیری صادرات

استاندار گیلان با اشاره به کاربردهای انرژی هسته ای در بخش کشاورزی گفت: می‌توان از ظرفیت‌های این انرژی در ارتقاء بهره‌وری کشاورزی و مبارزه با آفات به صورت مدرن استفاده ای بهینه کرد.

 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نبض خبر به نقل از  استانداری گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی عصر امروز (چهارشنبه) در دیدار معاون سازمان انرژی اتمی ایران؛ فتوای رهبر معظم انقلاب مبنی بر حرام شرعی بودن استفاده از انرژی هسته‌ای در ساخت سلاح هسته‌ای را یادآور شد و با اشاره به کاربردهای این انرژی در بخش‌های پزشکی و کشاورزی و تأکید بر ضرورت تبدیل کشاورزی سنتی به مدرن با استفاده از فنآوری های جدید خاطرنشان کرد: می‌توان از ظرفیت‌های انرژی هسته‌ای در ارتقاء بهره‌وری کشاورزی و مبارزه با آفات به صورت مدرن استفاده بهینه کرد.

وی به قرارداشتن در شرایط خشکسالی و لزوم آبیاری مزارع با امکانات روز تأکید و بیان کرد: در پرورش گل‌های زینتی هم با بهره‌گیری از خاک‌هایی که مصرف آب کمتری دارند، می‌توان تولیدات این بخش را افزایش داد.

دکتر عباسی با اشاره به روش‌های موجود پرتودهی برای تولیدات محصولات کشاورزی و مرکبات؛ ابراز امیدواری کرد که با ایجاد زنجیره‌های ارزش، ضمن کاهش هزینه‌ها ، شاهد رشد تولید باشیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه تولید محصولات کیفی با اجتناب از استفاده از موادنگهدارنده زیان‌آور در دستور کار است، گفت: آمادگی لازم برای بسترسازی، حمایت و پشتیبانی از اجرای برنامه‌های سازمان انرژی اتمی در بخش تولیدات گیلان وجود دارد.

وی همچنین بر لزوم جلوگیری از اتلاف وقت و استفاده بهینه از فرصت‌های کوتاه پیش‌رو برای خدمت به مردم تأکید و اضافه کرد: باید با رونق تولیدات و کسب و کار گیلانیان شاهد رشد تجارت و افزایش رقابت‌پذیری محصولات تولیدی در عرصه صادرات باشیم.

مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوهای سازمان انرژی اتمی ایران نیز در این دیدار گزارشی از اقدامات صورت گرفته و نیازمندی‌ها برای تسریع در اجرای برنامه‌های سازمان در بخش تولیدات گیلان ارائه کرد.

سید پژمان شیرمردی به رتبه نخست گیلان در تولید مرغ اشاره کرد و گفت: پرتودهی کود مرغ به عنوان یکی از قوی‌ترین غذاهای دام و آبزیان که در دنیا قابل استفاده قرار می‌گیرد یکی از اقداماتی‌ست که قابلیت اجرایی دارد.

وی ظرفیت‌های گیلان در بخش های مرتبط با کشاورزی و سلامت را مورد اشاره قرار داد و گفت: بر اساس آمایش صورت گرفته، 12 منطقه اولویت دار کشور را که دارای ظرفیت سامانه های پرتوی بودند، احصا کردیم که یکی از آنها ، گیلان است.

شیرمردی گیلان را هم از نظر تولید محصولات کشاورزی و هم بهره مندی از تولیدات استراتژیک و موقعیت راهبردی، دارای امتیاز خوبی دانست و ادامه داد: در زمان حاضر 30 درصد محصولات کشاورزی تلف می شود در حالیکه با استفاده از این سامانه ها ؛ قبل از کاشت، داشت و برداشت می توانیم کمک کنیم.

وی با تصریح اینکه نگاه ما، پیش بردن امور به صورت کارشناسی است، عزم جهادی دستگاه های استانی برای به ثمر نشست اهداف و برنامه های تعیین شده را از استاندار گیلان خواستار شد.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *