00010 copy

افراد واجد شرایط، واکسن آنفلوانزا را با تجویز پزشک تزریق نمایند

نبض خبر: دکتر آبتین حیدرزاده در خصوص افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن آنفلوانزا، اظهار داشت : افراد واجد شرایط، شامل کودکان دارای بیماری های خاص، بیماران دارای نقص ایمنی و افراد بالای ۶۵ سال که مبتلا به بیماری دیابت یا بیماری قلبی و عروقی هستند، باید قبل از آغاز فصل پاییز، واکسن آنفلوانزا را با تجویز پزشک، تزریق نمایند.

وی با اشاره به شیوع آنفلوانزا در فصل سرما، اظهار داشت: لازم است کودکان ۲۴ ماهه تا ۶ ساله، بیماران دیابتی، ریوی، کلیوی، مبتلایان به ویروس «اچ آی وی» مثبت، بیماران دارای نقص ایمنی بدن و بیماران بالای ۶۵ سال (دیابتی و دارای بیماری قلبی و عروقی) اوایل پاییز، واکسن آنفلوانزا را با تجویز پزشک تزریق نمایند.

دکتر حیدرزاده با تاکید بر این که افراد واجد شرایط باید سعی نمایند از اوایل مهر تا اوایل آبان ماه سال جاری نسبت به تزریق واکسن آنفلوانزا اقدام کنند، تصریح کرد: در عین حال، افرادی که به تخم‌مرغ حساسیت شدید دارند و کسانی که مبتلا به یک بیماری حاد (با تب یا بدون تب) هستند و همچنین افرادی که قبلا” با تزریق واکسن آنفلوانزا، حساسیت نشان داده‌اند یا مبتلا به سندرم گیلن باره شده اند، نباید واکسن آنفلوانزا را تزریق نمایند.

معاون بهداشتی دانشگاه در ادامه با اشاره به اینکه، افراد دارای بیماری خاص، قبل از تزریق واکسن آنفلوانزا باید با پزشک مشورت نمایند، یاد آور شد: افراد دارای حساسیت و آلرژی که نیازمند دریافت واکسن می باشند، باید در مراکزی اقدام به واکسیناسیون نمایید که امکانات و تجهیزات کافی برای احیا دارند.

وی ادامه داد:آنفلوانزا یک بیماری تنفسی حاد واگیردار با منشا ویروسی است . ویروس‌ آنفلوانزا به طور عمده از طریق هوا توسط سرفه و عطسه فرد بیمار، منتقل می‌شود و این بیماری در تمام طول سال رخ می‌دهد، اما معمولا” بیشترین زمان فعالیت آن، در ماه‌های سرد سال و اوج آن در فصل زمستان است.

معاون بهداشتی دانشگاه، تب و لرز، درد عضلانی، درد مفاصل، سردرد، خستگی، سرفه، ناراحتی گلو، آب‌ ریزش از بینی یا گرفتگی بینی، تهوع، استفراغ و اسهال در عده‌ای از بیماران را از علایم آنفلوانزا عنوان کرد و گفت : بعضی از این علایم، ممکن است بیش از یک هفته طول بکشد.

وی با اشاره به اینکه آنفلوانزا همچنین از طریق تماس با سطوح آلوده به ویروس نیز منتقل می شود، گفت : افراد سالمند بالای ۶۵ سال، زنان باردار، افراد دارای بیماری زمینه‌ای مزمن، افراد چاق، کودکانی که به مدت طولانی تحت درمان با آسپیرین قرار دارند و همچنین کسانی که داروی ضعیف کننده ایمنی یا کورتیکواستروئید مصرف می‌نمایند، بیش از سایر افراد در معرض ابتلا به آنفلوانزا قرار دارند.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *