00010 copy

افزایش امید و انگیزه در دانشگاه علوم پزشکی گیلان با پرداخت بیش از نیمی از مطالبات

افزایش امید و انگیزه در دانشگاه علوم پزشکی گیلان با پرداخت بیش از نیمی از مطالبات

به گزارش نبض خبر

پرداخت بیش از نیمی از مطالبات

یکی از چالش‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی یک سال اخیر، بدهی بالغ‌بر ۶۰۰ میلیارد تومانی آن بوده که پیوسته از سوی ارسلان سالاری، رئیس این دانشگاه به آن اشاره‌شده است.

بدهی‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیشتر مربوط به پزشکان، کارکنان و در بخش غیر کارکنانی بوده که بخش عمده آن‌ها در حوزه پزشکان و کارکنان است و حجم بالای این بدهی‌ها موجب می‌شد این موضوع پیوسته از سوی کارکنان دانشگاه طرح و به یک مطالبه عمومی تبدیل شود.

به گفته دکتر ارسلان سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، پزشکان اعم از فول‌تایم، غیر فول‌تایم، رزیدنت‌ها، حق‌التدریسی‌ها و یا پزشکان خانواده، از این دانشگاه بالغ‌بر یک‌میلیون و ۲۹۰ هزار میلیون ریال طلب داشتند.

علاوه بر پزشکان، کارکنان ستاد و معاونت‌های دانشگاه، کارکنان بیمارستانی، اضافه‌کار بیمارستان‌ها و سایر کارکنان در بخش‌های مختلف نیز بالغ یک‌میلیون و ۹۶۶ هزار میلیون ریال از دانشگاه طلبکار بودند.

اما بدهی بالغ‌بر سه میلیون و ۲۵۶ هزار میلیون ریالی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در بخش پزشکان و کارکنان تنها بدهی‌های این دانشگاه نبوده و در بخش غیر کارکنانی نیز این دانشگاه به گفته سالاری، حدود سه هزار میلیون ریال بدهکار بود که عمده آن‌ها در بخش تغذیه، آزمایشگاه، دارو و تجهیزات و انواع خدمات واگذاری شده بود.

مطالبه به‌حق کارکنان دانشگاه در کنار مطالبات غیر کارکنانی موضوعی بود که از نیمه مرداد سال گذشته توسط رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به‌صورت ملی و استانی دنبال و با رایزنی‌های صورت گرفته، بخشی از آن مطالبات سنگین پرداخت شد.

بخش عمده جذب بودجه برای جبران خسارات و بدهی‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار توسط سازمان برنامه‌وبودجه از محل هدفمندی یارانه‌ها بود که توانست بخش عمده‌ای از مطالبات را پرداخت کند.

جدای از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص‌یافته از سوی دکتر نوبخت، طی دو مرحله ۲۰ و ۳۰ میلیارد تومان دیگر نیز جهت مقابله گیلان با بیماری کووید ۱۹ در راستای خرید تجهیزات و ملزومات بهداشت فردی نیز به گیلان از سوی سازمان برنامه‌وبودجه اختصاص پیدا کرد.

به گفته ارسلان سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در پی تلاش شبانه‌روزی کارکنان و کارکنان این دانشگاه در طول ایام سال ازجمله شیوع ویروس منحوس و متقلب کرونا، از دکتر نوبخت، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور درخواست تخصیص اعتبار ۹۰ میلیارد تومان داده شد و‌ پس از جذب، پنج ماه کارانه و اضافه‌کار کارکنان پرداخت‌شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان می‌گوید مطالبات کارکنانی دانشگاه تا پایان خردادماه سال گذشته بالغ‌بر سه میلیون و ۲۵۶ هزار میلیون ریال بوده اما این مطالبات تا پایان اسفندماه به یک‌میلیون و ۶۸۹ هزار میلیون ریال کاهش‌یافته است.

به گفته وی از کل مطالبات دانشگاه که بالغ‌بر ۶۰۰ میلیارد تومان بود تا اسفندماه سال گذشته به حدود معادل ۲۶۹ میلیارد و‌۸۰۰ میلیون تومان کاهش‌یافته است.

کاهش بدهی‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی کمتر از هشت ماه نوید نزولی شدن مطالبات در آینده و‌ افزایش امید و انگیزه در بین کارکنان را تداعی می‌کند و اگر نگاه مسؤولانه متولیان حوزه بهداشت و درمان با همین روند ادامه پیدا کند می‌توان با عبور از یک دانشگاه بدهکار به دانشگاه درآمدزا و خدمات محور حرکت کرد و به الگویی در زمینه مدیریت بهینه و کارا تبدیل شد.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *