00010 copy

شهردار رشت عنوان کرد؛ لزوم پررنگ‌تر شدن فرهنگ مطالبه‌گری؛ فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید نهادینه شود

به گزارش نبض خبر به نقل از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت، سید محمد احمدی شهردار رشت دیروز (سه‌شنبه ۱۲ اسفند) در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرداری رشت اظهار داشت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید نهادینه شود و هر سازمان و دستگاهی هم در این مورد تکالیفی مشخص دارد.

 

شهردار رشت بسترسازی برای تحقق فریضه امر به معروف و نهی از منکر و نقش‌آفرینی آحاد جامعه در این مورد را لازم و ضروری دانست و عنوان کرد: البته امر به معروف و نهی از منکر مؤلفه‌ها و مصادیق گسترده و متنوعی دارد و نه فقط در یک موضوع خاص بلکه باید تمام جوانب آن در جامعه مورد توجه قرار گیرد.

 

احمدی انتقال ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی به نسل پنجم با بهره‌گیری از ظرفیت عظیم امر به معروف و نهی از منکر را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: معتقدم برای کم کردن فاصله بین نسل‌های قدیم و جدید و ایجاد تعامل سازنده بین این دو باید اتاق فکری تشکیل شود تا برای رسیدن به یک زبان مشترک همه چیز مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

 

وی خدمت صادقانه به مردم را موهبتی که خداوند به افرادی که در یک مسئولیت و مسندی قرار می‌گیرند خواند و ابراز داشت: مردم ولایتمدار ایران اسلامی همواره پای انقلاب و نظام ایستاده‌اند بنابراین شخص مسئول هم باید برای حل مشکلات و دغدغه‌های مردم تلاش مضاعفی داشته باشد.

 

شهردار رشت یکی از راه‌های حل مشکلاتی مانند نسق‌سازان را کمک گرفتن از مردم و استفاده از ظرفیت آن‌ها دانست و یادآور شد: اگر به مردم آگاهی و اطلاعات لازم داده شود تا در جاهایی که فاقد مجوز است ملک و زمین خریداری نکنند جلوی بسیاری از مشکلاتی که بعدها در شهر ایجاد خواهد شد گرفته می‌شود.

 

احمدی با بیان اینکه در حال حاضر تفاوت قیمت بین املاک سنددار و نسقی به دلیل بروکراسی‌های اداری که باید برای اینکار طی شود بالا است ابراز داشت: وقتی قیمت ملکی به جهت نگذراندن مراحل قانونی پایین است قشر متوسط جامعه هم به جهت عدم آگاهی‌ لازم، برای خرید آن اقدام می‌کند.

 

وی به موضوع تخریب ملک غیرمجازی که اخیرا توسط شهرداری رشت تخریب شد اشاره کرد و با بیان اینکه این ساختمان با کوچک‌ترین زلزله‌ای به راحتی فرو می‌ریخت افزود: چنین املاکی در شهر رشت فراوان است و باید برای آن فکر اساسی شود.

 

شهردار رشت در پایان پررنگ‌تر شدن فرهنگ مطالبه‌گری را در استان گیلان ضروری اعلام کرد و یادآور شد: هیچ سازمانی در کشور وجود ندارد که تنوع خدمات آن به مانند شهرداری باشد و این موضوع اهمیت جایگاه شهرداری‌ها را نشان می‌دهد.

 

امر به معروف به معنای مچ‌گیری نیست

 

دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه خداوند متعال در آیات متعدد قرآن کریم به مؤمنان خود وعده نصرت و یاری داده است تصریح کرد: برای اینکه نصرت پروردگار شامل حال ما بشود باید به برخی شروطی که در قرآن کریم آمده عمل کنیم.

 

«حجت‌الاسلام سجاد سرافراز» با تاکید بر اینکه استقرار حکومت جمهوری اسلامی ایران بزرگترین امر به معروف ملت ایران و ایستادگی آنان در برابر طاغوت و استعمار بهترین نمونه نهی از منکر بود اظهار داشت: اقامه نماز در جامعه هم از دیگر مواردی است که به موجب نهادینه شدن آن، جامعه مشمول نصرت خداوند می‌شود.

 

وی امر به معروف و نهی از منکر را قوام دهنده سایر واجبات الهی مانند نماز و ذکات دانست و گفت: حاکمیت انقلاب اسلامی برای اینکه نصرت الهی شامل حالش شود آمده برای هر یک از این واجبات ستاد و مرکزی را تشکیل داده است تا امر به معروف و نهی از منکر در میان جامعه و مردم به خوبی نهادینه شود.

 

دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان امر به معروف را به بیان مقام معظم رهبری، امر به تمام خوبی‌ها دانست و اضافه کرد: وقتی این فریضه در جامعه جا بیافتد خود به خود تمام مسائل و مشکلات آن جامعه هم حل می‌شود.

 

سرافراز مهیا کردن فضای امر به معروف و نهی از منکر برای تمام پرسنل و شهروندان را توسط سازمان شهرداری ضروری اعلام کرد و افزود: امر به معروف به معنای مچ‌گیری نیست از طرفی باید زمینه به گونه‌ای فراهم شود تا وقتی مردم و ارباب رجوع مشکلی را مشاهده می‌کنند بتوانند بدون لکنت زبان مسائل را بیان کنند.

امر به معروف و نهی از منکر

امر به معروف و نهی از منکر

امر به معروف و نهی از منکر

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *