00010 copy

اهداء دستگاه های کمک تنفسی به بیمارستان رازی رشت از سوی خیرین سلامت گیلان

به گزارش نبض خبر، دکتر سیامک ریماز رییس مرکز آموزشی درمانی رازی رشت در تشریح این خبر افزود:از ابتدای اسفند ماه سال جاری با شروع بحران ویروس کرونا در استان گیلان و معرفی بیمارستان رازی بعنوان اولین مرکز اختصاصی بستری بیماران مبتلا به عفونت های حاد تنفسی ناشی از ویروس کرونا در شهررشت،این مرکز در مدت کوتاهی با آمار بالایی از بستری بیماران مبتلا به کرونا مواجه شد بطوریکه تمام بخش های بستری تخصصی و فوق تخصصی این بیمارستان مشتمل بر ۱۸ بخش بستری با ظرفیت ۳۰۵ تخت به بیماران کرونا اختصاص یافت.

وی خاطرنشان کرد:با توجه به محدودیت تخت های آی سی یو و آمار بالای بستری بیماران بدحال با مشکلات تنفسی در سایر بخش های عادی و نیاز به حمایت های تنفسی غیر تهاجمی در بخش های خارج از آی سی یو، نیاز به استفاده از دستگاه های کمک تنفسی شامل BIPAP و CPAP به تعداد لازم کاملا محسوس بود.

رییس مرکز آموزشی درمانی رازی رشت تصریح کرد:با همت خیرین محترم و بواسطه مجمع خیرین سلامت استان گیلان در کمترین زمان ممکن تعداد ۳۲ عدد از دستگاه های فوق ، تهیه وبه بیمارستان رازی تحویل داده شد تا با توجه به دستورات پزشکان معالج مورد استفاده بیماران نیازمند تهویه مکانیکی قرار گیرد.

وی یادآورشد:از این تعداد،۲۴ دستگاه توسط خانواده محترم و نیک اندیش خیر سلامت جناب دکتر نوید دستیار جراحی عمومی مرکز آموزشی درمانی رازی،۳ دستگاه از طرف انجمن دندانپزشکان عمومی گیلان ،۲ دستگاه از طرف انجمن پوست شاخه گیلان، یک دستگاه از طرف آزمایشگاه دکتر آشتیانی و۲ دستگاه نیزاز طرف مهندس نجفی خواه به بیمارستان رازی اهدا گردید.

دکتر ریماز گفت: همچنین یک دستگاه CPAP و ۲ دستگاه BIPAP و نیز دو دستگاه ونتیلاتور پرتابل و یک عدد سرنگ پمپ نیز توسط یکی از خیرین سلامت به مرکز آموزشی درمانی رازی رشت اهدا گردید که قطعا این کمک ها نقش بسزایی در رفع مشکلات تنفسی بیماران مبتلا به کرونا ایفا خواهند کرد.

وی اذعان داشت: ارزش نقدی این هدایا بالغ بر پنج میلیارد و پانصد میلیون ریال بوده است.

دکترریمازهمچنین ضمن تشکر ازهمراهی بی شائبه خیرین سلامت فوق که در اوج بحران کرونا به یاری بیمارستان رازی رشت و بیماران نیازمند آن شتافتند از خداوند متعال آرزوی سلامتی و سربلندی را برای این خیرین نیک اندیش و خانواده محترم آنها مسئلت داشت.

رییس مرکز آموزشی درمانی رازی رشت خاطرنشان کرد:کمک های نقدی و غیر نقدی قابل توجهی نیز از طرف خیرین گرانمایه استان و خارج استان برای بیمارستان رازی تخصیص یافته است که انشاالله بزودی اطلاع رسانی می شود.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *