00010 copy

این “قرارداد” نبود “فرارداد” بود

نبض خبر؛  همه ما از اتفاقات ناخوشایندی که به هر جهت برای دو باشگاه بزرگ و پر طرفدار فوتبال ایران یعنی سپیدرود رشت و داماش گیلان حادث شده است، نگرانیم و هر کدام سعی داریم به نوعی و به هر طریقی به این دو تیم در حد توان و بضاعت مان کمک کنیم.
اینرا من نمیگویم اینرا زمان میگوید و نشان میدهد که مشکل فوتبال ما مربی، بازیکن و هوادار نیست بلکه بخش اعظم و قابل توجهی از معضلات فوتبال گیلان متوجه بخش مدیریتی است. شخصی که به عنوان مثال مدعیست که من چهل و دو سال مدیرم، پسوند نام باشگاهش با مهر و سربرگ متفاوت است یا مدیران دو باشگاه سپیدرود و ملوان در نامه ای مشترک به هیات فوتبال، بر روی سربرگ باشگاه داماش گیلان، مهر و امضاء میزنند این یعنی مدیران این سه باشگاه هنوز به اصول اولیه مکاتبات اداری و نامه نگاری واقف نیستند که صحیح بود با یک متن مشترک و هر یک در سربرگ خود، نامه را همزمان تحویل هیات فوتبال نمایند. اینکه باشگاهی هیات مدیره ندارد اما مدیر عامل دارد یعنی اینکه ما از ابتدایی ترین و بدیهی ترین موضوعات قانون غافلیم . مگر مدیر عامل را هیات مدیره انتخاب نمیکند؟ مگر مدیر عامل مجری مصوبات هیات مدیره نیست؟ اگر مجموعه ای هیات مدیره نداشته باشد عنوان مدیر عامل معنا و مفهومی ندارد و باید وصف دیگری بر ان نام نهاد که در این مطلب فعلا به آن نمی پردازیم.
.
اما بحث جدی و روی سخنم مستقیم و بلا واسطه با افشین ناظمی است . شخصی از جنس فوتبال و از پیشکسوتان فوتبال گیلان که امروز رداء مدیریتی بر تن دارد که امیدوارم نتایج حاصل از مطلب ذیل الذکر را با دید مثبت به آن نگاه کند و چراغ راهی باشد برای موفقیت های آتی وی در عرصه فوتبال.
آقای افشین ناظمی؟ اجازه دهید حرف آخرم را همان ابتدا بزنم. شما در رابطه با قرارداد مهدی پاشازاده صد در صد مقصرید چون مسئولیت باشگاه با شماست و انتظار دارم که توجیهات خود را در رسانه ها ادامه ندهید.امروزه همه ما بعنوان عضوی از جامعه در روابط درگیرانه ای که ممکن است با حضور در اجتماع با همنوعان خود داشته باشیم نیازمند آگاهی و رعایت اصول و قواعد حقوقی و به بیانی معلوم آگاه به قانون باشیم که از نان شب هم واجب تر است و اگر این مهم رعایت گردد بخش بزرگی از مشکلات و موانع مرتفع خواهد گردید.
آقای افشین ناظمی اگر شما در بحث انعقاد قرارداد وسعت و اختیار کامل به وکیل باشگاه میدادید یقین دارم که ایشان قرارداد خوب و محکمی با مهدی پاشازاده تنظیم و منعقد مینمود که بقول شما هیچ راه فراری برای این سرمربی بی اخلاق باقی نمی گذاشت اما این واجب در باشگاه بزرگ و مردمی سپیدرود انجام نگردید.

آقای افشین ناظمی؟ باشگاه سپیدرود متعلق به مردم و طرفدارانش است و شما نماینده انها در باشگاه و مسئول اقدامات خود در قبال باشگاه و هواداران هستید. اشتباهات شما در فصل جاری در انتخاب سرمربی ، اسپانسر ، قراردادها و غیرو قابل دفاع نیست.

آقای ناظمی؟ به ضرس قاطع و صریح به شما میگویم که قرارداد شما با مهدی پاشازاده دارای ایراد و اشکالات فراوانی بود با اینحال در رسانه ها اعلام نمودید که شخصاً با ۵ نفر از حقوقدانان صحبت کرده و همه باتفاق گفتند که قرارداد شما محکم و راه فرار پاشازاده را بخوبی مسدود نمودید!!!!!!!!!
برادر خوبم آقای افشین ناظمی بزرگوار؟ با احترام به شما و آن ۵ حقوقدان عزیز باید صراحتاً و قویاً عنوان کنم که اگر بجای پنج نفر، پنج هزار حقوقدان هم بگویند که این قرارداد صحیح تنظیم شده بود من به تنهایی در مقابل شما و ان پنج نفر یا پنج هزار حقوقدان اثبات خواهم کرد که قرارداد فوق علاوه بر اینکه راه را بر مهدی پاشازاده نبست بلکه راه فرار را هم به ایشان نشان داد و هموار نمود!!! آقای ناظمی عزیز این “قرارداد” نبود، ” فرارداد” بود.

چرا شما مفاد قرارداد را در رسانه ها منتشر نمیکنید تا مورد تجزیه و تحلیل جامعه حقوقی قرار گیرد؟ انتشار شکواییه علیه پاشازاده در فضای مجازی و رسانه ها چه دردی را دوا میکند شما دنبال چی هستی؟!!!!
آقای ناظمی؟ قرارداد چند بند داشت؟ نحوه و زمان پرداخت شما به چه شکل بود؟ در قرارداد برای پرداخت پیش قسط مرحله اول چه مبلغی توافق نمودید و متعاقب آن در تاریخ ۹۹/۴/۱۵ چه مبلغی به حساب پاشازاده واریز نمودید؟ در قرارداد چه شروطی را پیش بینی نمودید؟ آیا وجه التزام در قرارداد پیش بینی شده بود که مثلاً چنانچه در صورت عدم ایفای تعهد از سوی سرمربی بعنوان مثال مبلغ پانصد میلیون تومان ایشان باید بعنوان خسارت به باشگاه بپردازد؟ ایا تعهدات باشگاه در قبال سرمربی و تعهدات سرمربی در قبال باشگاه صراحتاً در قرارداد قید گردیده بود؟ آیا شرط فسخ در قرارداد مقرر شده بود؟ آیا شرط داوری (حکمیت) در قرارداد پیش بینی شده بود؟ آیا شما از مزایای داوری خبر دارید؟
اتفاقاتی که امروز در همه امور زندگی ما رقم میخورد مثل آینه انعکاسدهنده اعمال و رفتار و اقدامات خوب و بد ما در گذشته است که امروز شاهد و نظاره گر آن هستیم . باید به خلوت خود برویم و به درون خود رجوع کنیم شاید پاسخ خیلی از سوالات را دریافتیم اگر جایی حق و ناحق کردیم و نیاز است حلالیت بطلبیم حتما اینکار را انجام دهیم.

من نمیدانم که شما مخاطبان خود را از کدام دسته از افراد جامعه انتخاب نمودید اما بعنوان یک هوادار ساده که ۴۰ سال به تشویق تیم شهرم سپیدرود و دیگر تیمهای شهر و استانم پرداختم این حق را دارم که بگویم که از توجیهات و توضیحات شما در رابط با قرارداد پاشازاده، قانع نشدم و به قول عادل فردوسی پور “اجازه بدهید سرم را به میز بکوبم”.
نمیخواهم جمله ای دیگر بکار برم ولی اقای ناظمی تمامش کنید.
ملخص کلام از اطاله این نقد که از باب نیک اندیشی ست صرفاً کمک به فوتبال است ولاغیر که امیدوارم که به دیده منّت به آن بنگرند.

فرهاد خراسانی

انتهای پیام/ http://Nabzkhabar.ir

 

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *