00010 copy

بانک ملی آماده کتابخانه‌سازی در مناطق محروم گیلان

استان گیلان نیازمند حضور و کمک خیرین در امر کتابخانه‌سازی است

به گزارش نبض خبر پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با احداله امیری، مدیر بانک ملی اداره امور شعب گیلان دیدار و با وی گفتگو کرد. کتابخانه سازی

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در این دیدار که با حضور محمدحسن عاقل منش، مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه ساز استان و عضو شورای اسلامی شهر رشت، مجتبی رمضانی، معاون اداری و مالی اداره کل کتابخانه های عمومی استان و در دفتر مدیرشعب بانک ملی استان گیلان صورت پذیرفت با اشاره به وجود ۱۰۰باب کتابخانه عمومی نهادی، مشارکتی و مستقل در سراسر استان گیلان، برخی از این کتابخانه های عمومی را بعنوان تنها مراکز فرهنگی در مناطق روستایی و بخش ها توصیف و اقدامات فرهنگی متنوع این کتابخانه ها را در آگاهی بخشی به مردم موثر ارزیابی کرد.

 

کتابخانه سازی

پریسا کرمی با بیان اینکه کلیه مناطق فاقد کتابخانه عمومی می بایست مجهز به کتابخانه شوند، از نقش ویژه خیرین در سهولت اجرای این هدف سخن گفت.

وی همچنین با اذعان به کارکردهای اجتماعی و اهداف فرهنگی کتابخانه ها جدیت مسئولین استانی و مشارکت خیرین در این خصوص را یادآور شد و گفت: استان گیلان هم اکنون با داشتن ۸ کتابخانه عمومی خیرساز در اقصی نقاط گیلان، نیازمند حضور و مشارکت بیشتری از سوی خیرین و سازمان های حامی توسعه زیرساختهای فرهنگی و کتابخانه سازی است و بانک ملی جمهوری اسلامی ایران در استان گیلان که درحوزه مدرسه سازی فعالیت های گسترده و بسیار مثبتی داشته است می تواند در این حوزه نیز موثر عمل نماید.

کرمی همچنین با اظهار امیدواری نسبت به اثربخش بودن همکاری های میان مجموعه کتابخانه های عمومی و بانک ملی در استان گیلان نتایج این همکاری ها را در نهایت متوجه مردم و دوستداران کتاب و کتابخوانی در مناطق کم برخوردار استان عنوان کرد.

توجه به کارکردهای اجتماعی فعالیت‌های اقتصادی از اهداف مهم بانک ملی است

مدیر بانک ملی اداره امور شعب گیلان نیز در این نشست با اظهار علاقه نسبت به پیشنهادات و موارد مطرح شده توسط مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان، یکی از اهداف مهم بانک ملی در کشور و استان گیلان را توجه به کارکردهای اجتماعی فعالیت های اقتصادی این مرکز و هزینه کرد سرمایه های موجود در بخش قرض الحسنه را برای توسعه مراکز فرهنگی، درمانی، حوزه های اجتماعی و نیز آزادسازی زندانیان جرائم دیه عنوان کرد.

بانک ملی

احداله امیری با بیان اینکه بانک ملی آمادگی لازم برای کمک به توسعه زیرساخت های فرهنگی بویژه کتابخانه های عمومی را با اولویت مناطق محروم  فاقد کتابخانه دارد خاطرنشان کرد: امیدوارم با هماهنگی های لازم با مسئولین این بانک در سطح کشور و استانداری گیلان بزودی شاهد آغاز یک حرکت خوب در مسیر کتابخانه سازی در استان گیلان باشیم.

اولویت ما ایجاد کتابخانه در مناطق کم برخوردار و فاقد کتابخانه عمومی است

مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه ساز استان و عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در ادامه این نشست با اشاره به وجود کتابخانه های عمومی خیرساز در استان گیلان و استقبال مردم از این مراکز، بر لزوم همکاری همه دست اندرکاران و فعالین حوزه اقتصادی با متولیان فرهنگی استان برای پیشبرد اهداف فرهنگی و کتابخانه سازی تاکید و از آمادگی انجمن خیرین کتابخانه ساز استان برای هماهنگی های لازم در این خصوص خبرداد.

عاقل منش

محمدحسن عاقل‌منش همچنین اولویت ایجاد کتابخانه در شهرهای استان را متوجه مناطق کم برخوردار و فاقد کتابخانه های عمومی با ایجاد کتابخانه عمومی سیار و قابل انتقال عنوان کرد.

مجتبی رمضانی، معاون اداری و مالی اداره کل کتابخانه های عمومی استان نیز در این نشست ضمن ارائه گزارش از همکاری مجموعه کتابخانه های عمومی با شعب مختلف بانک ملی در سراسر گیلان گفت: بخش عمده ای از تراکنش های مالی مجموعه و کارکنان این مجموعه را در بستر سامانه بانک ملی عنوان کرد.

گفتنی است آماده سازی زمینه انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک میان کتابخانه های عمومی و بانک ملی و نیز اعطای تسهیلات بانکی به کارکنان مجموعه کتابخانه های عمومی از سوی این بانک از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *