00010 copy

بخشش قاتل محکوم به اعدام در گیلان

نبض خبر؛ معاون قضایی رئیس دادگستری گیلان در امور شوراهای حل اختلاف استان امروز گفت : متهم 48 ساله که در سال 84 ، در یکی از مناطق بخش سنگر رشت ، در نزاع خانوادگی بر سر مسائل مالی ، همسر 30 ساله خود را با چاقو به قتل رسانده بود ، پس از دستگیری و طی مراحل قانونی به قصاص محکوم شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد میرمحمدی افزود : در دوران تحمل حدود 15 سال حبس ، بزرگان خانواده و بستگان بارها برای گرفتن رضایت اولیاء دم به خانه مقتوله مراجعه کردند ، ولی نتیجه ای نگرفتند تا اینکه پرونده برای سازش و گرفتن رضایت ، به واحد مصالحه شورای حل اختلاف رشت ارجاع داده شد.

وی اضافه کرد : اعضاء این واحد پس از بررسی پرونده و اظهار ندامت قاتل ، با پیگیری‌ها و تلاش های مضاعف در حرکتی خداپسندانه ، پس از برگزاری چندین جلسه و مذاکرات فراوان با اولیا ء دم و خانواده طرفین ، موفق شدند رضایت اولیاء دم مقتوله را جلب کنند.

رییس شوراهای حل اختلاف گیلان ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های اعضاء واحد مصالحه قصاص که در طی یک ماه اخیر ، پنجمین پرونده قتل را به سازش ختم کردند ، گفت : اسلام دینی مبتنی بر صلح و همزیستی مسالمت ‌آمیز انسان‌ها با یکدیگر است.

انتهای پیام/ http://Nabzkhabar.ir

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *