00010 copy

برگزاری جلسه امکان سنجی استفاده از ظرفیت و پتانسیل مساجد جهت اسکان مسافران نوروز

به گزارش نبض خبر علی مقصودی در این نشست با تاکید بر اینکه مساجد محور محلات و جوامع ما هستند اظهار داشت: مسجد همواره مکانی امن و مایه آرامش مردم بوده که خداوند بزرگ در جامعه اسلامی قرار داده است که ما میتوانیم با سیاست گذاریهای درست و مساجد رو به عنوان محلی امن برای حضور مردم در زمان بحران های احتمالی از جمله زلزله و برف تبدیل کنیم.

معاون خدمات شهری تصریح کرد: اگر از ظرفیت های موجود در شهر رشت از جمله مساجد به خوبی استفاده کنیم خواهیم توانست بخش عمده ای از مسائل و مشکلات مردم را چه در زمان بحران و چه در اسکان موقت میهمانانی که جایی برا اسکان ندارند حل و فصل کنیم.

وی افزود: بخشی از ظرفیت های شهرستان در اختیار شهرداری و بخشی نیز در اختیار ارگان های دیگر از جمله اداره اوقاف می باشد که ما میتوانیم با همکاری هم از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کنیم.

در این جلسه بشردانش با اشاره به حضور گسترده مسافران و گردشگران نوروزی در شهر رشت همزمان با آغاز تعطیلات نوروز اظهار داشت: شهرداری رشت هر سال از نخستین ساعات آغاز سال نو اقدامات ویژه ای در راستای استقبال از این عزیزان از جمله اهدا هدیه به اولین مسافر نوروزی به شهر رشت، توزیع بروشور گردشگری به زبان انگلیسی و فارسی، آمادگی و تجهیز کمپینگ عینک و پارک ملت جهت اسکان مسافران، نصب المان های نوروزی در نقاط مختلف شهر و همچنین مشخص نمودن جاهای امن جهت چادر و اسکان موقت این عزیزان انجام می دهد.

وی همچنین استفاده از ظرفیت مساجد جهت اسکان مسافران را یکی دیگر از اقدامات موثر در این خصوص عنوان و اظهار داشت: با توجه به محدود بودن امکانات و همچنین امکان بارش های موسمی و در راستای رفاه حال عزیزان حوزه معاونت خدمات شهری امسال در صدد است که با هماهنگی های لازم بین دستگاههای مربوطه از جمله اداره اوقاف و امور خیریه از ظرفیت مساجد سطح شهر استفاده و در اختیار مسافران عزیز گذارد .

بشردانش در این جلسه با اشاره بر اینکه تا پایان تعطیلات نوروزی حوزه معاونت خدمات شهری همراه با سایر ارگان های به صورت آماده باش کامل می باشد گفت: در صورت استفاده از ظرفیت این مساجد شهرداری رشت آمادگی این را خواهد داشت که بهصورت هر روز این اماکن را پاکسازی نماید تا مسافران با خاطره خوب این شهر را ترک کنند.

مدیر خدمات شهری شهرداری حضور گردشگران و مسافران را نقش مهمی در توسعه اقتصادی شهر دانست و اظهار داشت: از آنجائیکه شهرداری یک نهاد خدمت رسان می باشد ولی با اینحال همه تلاش خود را خواهد کرد که نه تنها در این ایام بلکه در همه ایام سال موجبات خرسندی و رضایت مندی مسافران و شهروندان عزیز را فراهم نماید.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *