00010 copy

بهترین روش های تمیز کردن انواع مبل به شکلی ساده

چگونگی تمیز کردن مبلمان چوبی لهستانی

این نوع مبلمان چوبی، می توانند مقدار زیادی گرد و غبار را به خود جذب کنند. همچنین بسیار لکه پذیر بوده و جای لکه روی آن ها مشخص می شود. یکی از روش هایی که به کمک آن می توانید این نوع مبلمان را تمیز کنید، استفاده از آب و صابون است. شما می توانید دستمال را آغشته به ترکیب آب و صابون کرده و به آرامی روی لکه مورد نظر بکشید تا پاک شود. برای خشک کردن کف حاصله نیز می توانید از یک دستمال خشک استفاده کنید. برای پاک کردن گرد و غبار نیز دستمال خشک و دستمال نم دار بهترین گزینه ها هستند.

چگونگی پاک کردن اثاثه یا لوازم داخلی چرم

چرم، جنسی است که به مدت طولانی می تواند برای ما کار کند و مورد استفاده ما قرار بگیرد. بنابراین نیاز است به خوبی از عناصری که از این جنس بهره مندند استفاده کنید. مبلمان چرمی، یکی از انواع مبلمان جذاب برای منزل به شمار می روند که نیاز دارند به خوبی پاکیزه نگهداری شوند. برای پاک کردن این نوع مبلمان کافیست از پاک کننده های رایج استفاده کنید. این مواد می تواند شامل صابون، شامپو مبل و هر ماده دیگری که به جنس چرم آسیب نمی رساند باشد. همچنین سعی کنید مبلمان چرمی خود را از نور خورشید دور نگه دارید. اگر شما به خوبی از مبلمان چرم نگهداری کنید، باید بدانید و خوشحال باشید که یک سرمایه گذاری طولانی مدت روی چرم کرده اید که جواب خواهد داد.

نحوه پاک کردن اثاثه یا لوازم داخلی پارچه ای

با وجود پیشرفتها، قبل از تمیز کردن هر پارچه، بهتر است دستورالعمل سازنده را دنبال کنید. این دستورالعمل ها به شما کمک می کند تا روند تمیز کردن مبلمان را سریع تر و بهتر پیش ببرید. برای پاک کردن سطح پارچه ای مبل از لکه و کثیفی، از محلول آب و صابون استفاده کنید. اگر این محلول جواب نداد، در مرحله بعد سراغ شوینده های بهداشتی دیگری بروید تا لکه را محو کند. در حین تمیز کردن پارچه مبل باید این نکته را مد نظر داشته باشید که رنگ پارچه کمرنگ نشود و جنس آن خراب نشده و خط و خش روی آن نیافتد. همچنین یک دستمال خشک پیشنهاد خوبی برای غبارزدایی مبلمان خانه تان است. اگر این نکات ساده و پیش پا افتاده را در نظر بگیرید می توانید تمام سطوح پارچه ای مبلمان خانه تان را به راحتی تمیز کنید.

نحوه تمیز کردن پارچه و الیاف های حساس

 

تمیز کردن پارچه و الیاف های حساس، همیشه سخت بوده و باید در انجام آن بسیار دقت کرد. اگر بخواهید سطح یک الیاف و پارچه حساس که روی مبل شما را پوشانده تمیز کنید، نیاز است تا از مالش و ایجاد خراش روی آن اجنتاب بورزید تا الیاف آسیب نبیند. همچنین برای تمیز کردن و لکه بری آن نیز ملایم ترین پاک کننده ها را انتخاب کنید. سعی کنید پاک کننده ها را در آب حل کرده و سپس از آن برای تمیز کردن استفاده نمایید. ترکیب آب و صابون نیز ترکیب خوبی برای این الیاف است. قبل از اینکه شروع به تمیز کردن یک لکه روی پارچه های حساس شوید، منتظر بمانید تا لکه به طور کامل خشک شده و سپس اقدامات لازم را انجام دهید.

چگونه پاک کردن مبلمان طرح دار بدون از دست رفتن طرح آن ها

مبلمان رنگی و آن هایی که طرح های مختلف روی آن چاپ شده است، به نسبت حساس تر بوده و باید بیشتر به آن ها توجه نمود. این نوع مبلمان اگر کثیف شد، از پارچه های میکرو فیبر برای تمیز کردن شان استفاده کنید. همچنین گرد و خاک را، با پارچه خشک از روی سطح مبل بزدایید.

چگونگی تمیز کردن مبلمان مخملی در فضای باز

می گویند که پیشگیری بهتر از درمان است. این موضوع در این مورد نیز صدق می کند. یکی از بهترین ایده ها جهت نگهداری مبلمان راحتی مخملی این است که محیط را به طور مرتب و صحیح جارو بزنید. با انجام این کار، گرد و غبار از محیط دور شده و روی مبل شما نمی نشیند. اگر مبلمان مخملی شما کثیف شد، می توانید آب و صابون را با یک اسفنح و یک برس نرم بکار ببرید. از این ترکیب برای پاک کردن چوب مبل استفاده نکنید و فقط رویه مبل را تمیز کنید.

چگونگی تمیز کردن مبلمان پلاستیکی در فضای باز

استفاده و نگهداری از مبلمان پلاستیکی در فضای باز یکی از ساده ترین کارهایی است که می توان انجام داد. برای اینکه رنگ روی صندلی شما کم کم محو نشود، سعی کنید صندلی های پلاستیکی تان را در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار ندهید. همچنین برای تمیز کردن گرد و خاک روی آن می توانید از دستمال خشک و همچنین شلنگ آب استفاده کنید. اگر لکه عمیق تر بود از محلول آب و صابون استفاده کرده و پس از تمیز کردن آن را در هوای باز قرار دهید تا به طور طبیعی خشک شود. در فصل تابستان و بهار نسبت به دو فصل بیشتر این مبلمان نیاز به نگهداری بیشتری دارند.

چگونگی تمیز کردن مبلمان راحتی پارچه ای در فضای باز

مبلمان راحتی بسیار لذت بخش هستند و استفاده از آن ها در فضای باز، جذابیت آن ها را دو چندان می کند. مبلمان پارچه ای راحتی فواید بسیاری دارند. آن ها راحت بوده، نرم و اغلب دارای جابجایی آسان بوده و همچنین ظاهر شیکی دارند. اما فراموش نکنید این مبلمان نیز مستعد کثیف شدن هستند به خصوص وقتی که در فضای بیرونی از آن ها استفاده می کنیم.

برای تمیز کردن مبلمان راحتی پارچه، می توانید از اسفنجی که در آب گرم و صابون خیس خورده است استفاده کنید. اگر میزان کثیفی و لکه روی مبل بیشتر بود، می توانید پارچه روی مبل را درآورده و یک بار با آب و صابون شست و شو دهید تا عمیقا تمیز شود. تمیز کردن این مبلمان کار راحتی نیست بنابراین باید از آن ها به خوبی نگهداری کنید و آن ها را پس از یک فصل قرار گرفتن در محیط بیرونی، تمیز کنید.

 

چگونگی تمیز کردن مبلمان فلزی در فضای باز

برای فضا باز، مبلمان فلزی بهترین ایده هستند. این مبلمان از دوام بالایی برخوردار بوده و می توان سال های سال از آن استفاده کرد. مبلمانی که در باغچه خانوادگی، آلاچیق و هر محلی به جز داخل خانه قرار می گیرد، به این دلیل که در فضای باز قرار دارد ممکن است گرد و غبار و کثیفی روی آن ها ایجاد شود. به همین دلیل نیاز است از مبلمانی استفاده کنیم که به سادگی تمیز شود. برای تمیز کردن مبلمان فلزی کار سختی را پیش روی ندارید. یک شلنگ آب برداشته و روی مبلمان را بشویید. اگر لکه ای روی آن بود که با آب پاک نمی شد، می توانید با مسواک و مقداری ماده پاک کننده آن را تمیز و براق کنید.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *