00010 copy

بهره گیری از سمن های موفق به منظور تقویت جوامع محلی در منطقه آزاد انزلی

به گزارش نبض خبر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی نشست هم اندیشی سمن های فعال گیلان با معاونت فرهنگی ، اجتماعی و گردشگری این سازمان به منظور تدوین برنامه های اجتماعی و فرهنگی متناسب با جوامع محلی منطقه آزاد انزلی برگزار شد. بهره گیری از سمن های موفق

بنا بر این گزارش دکتر سید حجت مهدوی معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی به لزوم مشارکت سمن ها در برگزاری طرح های فرهنگی و علمی بیان کرد : نیاز است مبادی علمی و نظری اجتماعی سازمان های مردم نهاد در مرحله نخست ایجاد شود و با پایه گذاری مباحث علمی و فرهنگی به صورت عملیاتی و میدانی فعالیت ها دنبال شود. بهره گیری از سمن های موفق

وی با تاکید بر تاثیر گذاری سمن ها به عنوان یک بازوی اجرایی در سطح جامعه افزود : علی رغم اینکه بخشنامه ای برای بهره گیری از ظرفیت سمن ها تا کنون ابلاغ نشده اما با توجه به پایگاه و جایگاه سمن ها در سرعت بخشیدن به کارها و عملیاتی کردن آن ، سازمان منطقه آزاد انزلی در نظر دارد با تدوین طرح و برنامه های لازم از توانمندی سمن ها در افزایش توانمند سازی جوامع محلی استفاده کند.

معاون فرهنگی ، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی خاطرنشان کرد : هر کدام از سمن ها دارای تجاربی ارزشمند بوده که این تجارب و حمایت های سازمان باید در راستای تقویت بدنه جامعه مدنی بکار گرفته شود.

دکتر مهدوی مطالبه گری جوانان را یکی از راهکار های مناسب به منظور رفع مشکلات دانست و بیان کرد : مقام معظم رهبری به جوانان توصیه کرده و فرمودند که مطالبه گری کنید ، همه ما باید مطالبه گر باشیم و در یک چارچوب خاص آن را انجام بدهیم ، و این فرمایشات باید سرلوحه کار جوانان قرار بگیرد.

در ادامه این جلسه حسن پور مدیر فرهنگی آموزشی هنری منطقه آزاد انزلی نیز گفت : در اجرای رویدادها و شتاب دهنده های فرهنگی سمن ها مطمئنا می توانند با بکار گیری تجارب خود به سازمان در این راستا کمک کنند و نیاز است طرح ها و ایده های مطرح شده ارزیابی ، سرمایه گذاری و حمایت شود تا اجرا شود و بازخورد آن در سطح منطقه ملموس باشد.

در پایان نمایندگان سمن های فعال گیلان نیز ظرفیت ها ، توانمندی ها و ایده های خود را مطرح و به منظور اجرای طرح های مشترک با سازمان منطقه آزاد انزلی اعلام آمادگی کردند.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *