00010 copy

بیش از یک میلیون گیلانی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

به گزارش نبض خبر، وی با اشاره به اینکه در کشور ۴۰ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند، افزود: از این تعداد ۳۴ میلیون نفر به صورت رایگان بیمه هستند و در گیلان چهار میلیون و ۹۸۱ هزار نفر به صورت بستری و سرپایی از خدمات بیمه سلامت استفاده می کنند.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان، هزینه درمان بیماران سرپایی و بستری را در ماه مبلغ ۴۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

اکبری با بیان اینکه در گیلان دو هزار و  ۸۲۴ نفر بیمار خاص داریم، تصریح کرد: سالانه ۳۷ میلیارد تومان برای این بیماران هزینه ملی شود.

وی با برشمردن اهمیت اسناد بالادستی و رسالت های سلامت، افزود: سلامت، محور توسعه است و اهداف طرح تحول نظام سلامت بهبود عدالت، دسترسی به خدمات درمانی، ارتقای کیفیت خدمات درمانی و مراکز ارائه خدمات است.

اکبری با اشاره به اینکه بزرگ ترین دستاورد طرح تحول سلامت رضایتمندی مردم است، بیان کرد: منابع و مصارف، خرید خدمات راهبردی، نسخه نویسی الکترونیکی، نظام ارجاع و سطح بندی خدمات، رهگیری خدمات، تولید سند بستری الکترونیک، استحقاق سنجی، راهنماهای بالینی، از موضوعات مهم و قابل طرحی است که از سوی سازمان به منظور استقرار کامل پیگیری می شود.

وی نهادینه کردن تفکر مدیریت هزینه را به عنوان یکی از شاخص های ارائه خدمات در طرح تحول نظام سلامت مهم دانست و یادآور شد: در مدیریت هزینه‌ها نباید در حوزه سلامت به مردم و اقشار آسیب پذیر فشار وارد شود و هزینه های اضافه و غیر لازم باید کنترل شود.

وی بازنگری در طرح پوشش همگانی رایگان با انجام آزمون وسع در هنگام دریافت دفترچه ها را از اقدام های فوری برشمرد.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *