00010 copy

حفظ زنجیره سرمایی واکسن آنفلوانزا مهم است|بیش از ۶۰ هزار واکسن رایگان رسید

نبض خبر: معاون علوم پزشکی دانشگاه گیلان، تهیه واکسن آنفلوانزا را سخت دانست و گفت دانشگاه علوم پزشکی واکسینه کردن گروه های پرخطر را انجام می دهد و به کسی واکسن داده نمی شود، زیرا حفظ زنجیره سرمایی واکسن خیلی مهم است.

آبتین حیدرزاده در جلسه مشترک شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و شورای حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان که در سالن غدیر استانداری برگزار شد، با بیان اینکه توزیع واکسن آنفلوانزا برای ۱۲ گروه پرخطر به صورت رایگان تزریق می شود، اظهار کرد: جانبازان شیمیایی جزو گروه های پرخطر هستند.

وی کادر بهداشت و درمان و اورژانس ها را در خط اول کنترل بیماری ها دانست و افزود: کادر بهداشت و درمان گروه اول تزریق واکسن آنفلوانزا هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از شناسایی ۱۵۰ جانباز شیمیایی جهت تزریق مرحله نخست واکسن آنفلوانزا خبر داد و یادآور شد: قرار بود ۴۰ هزار واکسن آنفولانزا به گیلان اختصاص یابد که به بیش از ۶۰ هزار واکسن رایگان رسیده است.

حیدرزاده، توزیع و تزریق واکسن برای گروه های پرخطر را به صورت مرحله ای دانست و خاطرنشان کرد: مطابق با استانداردهای پزشکی تزریق واکسن برای گروه های پرخطر را انجام می دهیم و دیابتی ها و افراد دارای فشار خون بالا که غالبا مسن هستند، جزو اولویت های تزریق محسوب می شوند.

وی با بیان اینکه لازم نیست همه واکسن آنفلوانزا بزنند، اضافه کرد: همه جانبازان نیز نیاز به واکسینه شدن ندارند، زیرا ممکن است عوارض واکسن بیشتر باشد.

معاون علوم پزشکی گیلان، تهیه واکسن آنفلوانزا را سخت دانست و گفت: دانشگاه علوم پزشکی واکسینه کردن گروه های پرخطر را انجام می دهد و به کسی واکسن داده نمی شود، زیرا حفظ زنجیره سرمایی واکسن خیلی مهم است و حتما باید با نظارت انجام شود.

بیش از ۶۰ هزار واکسن رایگان
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *