00010 copy

تبدیل بندر کیاشهر از صیادی به گردشگری و تفریحی از مطالبات مردم آستانه‌اشرفیه است

نبض خبر: رسول فرخی میکال از تعیین شرایط احراز رجال مذهبی و سیاسی در طرح اصلاح انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و اظهار داشت: این طرح در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس مطرح شده و بعد از آن برای تصمیم‌گیری نمایندگان در صحن علنی مجلس اعلام می‌شود.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس سخنان سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس و تعیین شرایط احراز انتخابات ریاست جمهوری را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: طبق روال سنوات گذشته مشاهده می‌شد که در زمان ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری افراد متفاوتی از اجتماع اقدام به ثبت‌نام می‌کردند.

فرخی میکال با بیان اینکه اکثر این افراد متقاضی هیچ سنخیتی با جایگاه ریاست جمهوری در نظام مقدس جمهوری اسلامی نداشتند تصریح کرد: امسال و بر اساس بحث‌هایی که در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس مطرح شد روی موضوع کنترل ورودی‌ها برای ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری توافقاتی به عمل آمد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس داشتن مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی ارشد و معادل آن به تأیید وزارت علوم را از جمله شرط‌های ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد و گفت: داشتن سن حداقل تا ۴۵ سال و حداکثر تا ۷۰ سال و داشتن حداقل ۸ سال مدیریت در مقامات تعیین شده از دیگر این شروط هستند.

وی با تأکید بر اینکه استانداران شهرهای بالای ۲ میلیون نفر جمعیت و شهرداران شهرهای بالای ۳ میلیون نفر جمعیت هم می‌توانند در این انتخابات ثبت‌نام کنند ابراز داشت: اعتقاد و التزام به ولایت مطلقه فقیه، ثبات و استواری در اعتقادات و التزام به احکام و مسائل اسلامی از جمله مواردی است که برای انتخابات ریاست جمهوری مصوب شده است.

نماینده معین مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس با اشاره به اینکه مصوبات کمیسیون شوراهای مجلس در باب انتخابات ریاست جمهوری باید در صحن علنی مجلس هم مطرح شود خاطرنشان کرد: در صحن علنی مجلس تصمیمات نهایی در این مورد گرفته می‌شود و سپس طرح انتخابات ریاست جمهوری برای تصمیم نهایی به شورای نگهبان می‌رود.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس از تحویل یک میلیون تن مواد اولیه قیر به وزارت راه و شهرسازی و دیگر دستگاه‌های مربوطه با تصویب مجلس خبر داد و تصریح کرد: یکی از مصوبات بسیار خوب مجلس که تدبیر نماینده مردم صومعه‌سرا بود بحث قیر رایگان است که می‌تواند به حل مشکلات روستایی و شهرداری‌ها کمک کند.

فرخی میکال تأمین اعتبارات این طرح از محل تملک دارایی‌ها به مبلغ ۴۰ هزار میلیارد ریال و تخصیص آن بر اساس میزان سرانه استان‌ها را توسط دولت مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: طبق کارگروه تعیین شده که وزارت نفت جزو آن است این اعتبارات به هر کدام از استان‌ها بر اساس جمعیت، روستاها و دستگاه‌های ذیربط تعلق می‌گیرد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس سدهای لاستیکی را راهکاری برای ذخیره‌سازی آب کشاورزی تلقی کرد و افزود: در ۵۴ روزی که به عنوان نماینده مردم آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس انتخاب شدم سؤال از وزرای نیرو، تأمین‌اجتماعی، جهاد کشاورزی، گردشگری و بهداشت و درمان را در دستور کار خود قرار دادم.

وی با تأکید بر اینکه وزیر دستور تخصیص اعتبارات لازم برای سد لاستیکی انبارسر و دهنه‌سر کیاشهر را دادند گفت: با فرماندار شهرستان در همین مورد صحبت کردم و قول داد که بحث ساخت سدهای لاستیکی کیاشهر را با همکاری شرکت آب منطقه‌ای دنبال کند از طرفی با پیگیری‌هایی که انجام دادم مشکلات اعتباری این طرح‌ها هم حل شد.

نماینده معین مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس تبدیل بندر چند منظوره کیاشهر از صیادی به گردشگری و تفریحی را از دیگر مطالبات مردم آستانه‌اشرفیه اعلام کرد و افزود: این بندر در سال ۹۴ از صیادی به مسافری تبدیل شده بود از طرفی بنده با جدیت پیگیر این موضوع هستم و رایزنی با مقامات مختلف را در دستور کار دارم.

تبدیل بندر کیاشهر از صیادی به گردشگری

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *