00010 copy

قدردانی استاندار از شرکت‌های تعاونی گیلان در تولید نیازمندی‌های بهداشتی در ایام کرونا / توسعه فعالیت‌های تعاونی برای کارآفرینی اجتماعی و ایجاد کسب‌وکارهای مولد

تجلیل از تعاونی های گیلان

به گزارش نبض خبر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ دکتر ارسلان زارع ظهرامروز (چهارشنبه) همزمان با هفته تعاون، در مراسم تجلیل از تعاونی‌های برتر گیلان، این مناسبت را به همه اعضای تعاونی ها، کارآفرینان و حامیان الگوی بین المللی تعاون تبریک گفت.

وی با اشاره به اینکه تعاون و یاریگری در فرهنگ دینی و سنت‌های اجتماعی مردم ایران اسلامی به نیکویی وجود دارد، افزود: از دیرباز همواره مردمان عزتمند این مرز و بوم برای مواجهه با مشکلات گوناگون و پاسخگویی به نیازهای مشترک، به تعاون و یاریگری گرایش داشته‌ و دارند.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه مقام معظم رهبری، تعاونی‌ها را چشمه‌ جوشان انقلاب اسلامی قلمداد کرده‌اند، اظهار داشت: این تعاون و همدلی را می‌توان در عرصه‌های گوناگون تاریخ کشورمان به ویژه بعد از انقلاب اسلامی به خوبی مشاهده کرد.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی اقتصادی و در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان تولید؛ پشتیبانی ها، مانع زدایی ها نامگذاری شده؛ نقش و جایگاه تعاونی‌ها در هدایت نقدینگی و دارایی‌های مردمی به منظور کمک به توسعه، ایجاد کسب ‌وکارهای مولد، کارآفرینی اجتماعی و نیز در بهبود معیشت و رفاه اجتماعی اهمیتی مضاعف دارد.

استاندار گیلان تجمیع سرمایه‌های خُرد مردمی و سازماندهی منابع انسانی کارآفرین و کارجو را از جمله اصلی‌ترین کارکردهای تعاونی‌ها دانست و گفت: بر همین اساس از نظام کسب وکار تعاونی به عنوان مدلی کارآمد با رویکرد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برای توانمندسازی آحاد جامعه، ارتقاء سرمایه‌ها، ایجاد اشتغال با شرایط سهل و آسان، مردمی‌سازی اقتصاد و گسترش عدالت اجتماعی یاد می‌شود.

وی تصریح کرد: در کشور عزیزمان نیز اسناد بالادستی همچون سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، سیاست های کلی بخش تعاونی، قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، سند توسعه بخش تعاون و تعدادی دیگر از اسناد، بر حمایت همه‌جانبه از توسعه بخش تعاونی در کشور تاکید کرده‌اند.

دکتر زارع با تأکید بر ضرورت انجام تکالیف قانونی مقرر در راستای حمایت از شرکت‌های تعاونی توسط دستگاه‌های اجرایی استان افزود: برای پیشبرد برنامه های مورد نظر بویژه در “ایجاد و توسعه نظام شفافیت و نوآوری در بخش تعاونی” و “بهبود حمایت‌ها و مشوق های موثر بر ایجاد و گسترش تعاونی ها و گسترش عضویت و سرمایه گذاری در تعاونی ها” باید با فعالان این بخش همکاری مضاعف صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه گیلان به لحاظ شاخص ها از استان‌های مساعد در بخش تعاونی‌ها محسوب می‌شود، گفت: گیلان بالغ بر دو هزار تعاونی فعال دارد و بیش از ۴۰۰ تعاونی نیز در حال انجام فرآیند اجرایی در اداره‌های شهرستانی و مناطق مختلف استان برای شروع فعالیت مجدانه در حوزه تولید، اشتغال و خدمات هستند.

نماینده عالی دولت در گیلان به رشد بیش از سه برابری تعداد طرح‌های افتتاحی مرتبط با شرکت‌های تعاونی امسال نسبت به سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: رشد ۱۱۶ درصدی صادرات غیرنفتی در بخش شرکت‌های تعاونی این امیدواری را ایجاد می‌کند که در نیمه امسال فراتر از سال گذشته شاهد رشد این حوزه باشیم.

وی با یادآوری اینکه بیش از ۱۸ ماه درگیر بیماری کرونا هستیم و در این میان شرکت‌های تعاونی، همدلی، یاریگری و تعاون را با تولید ماسک، موادضدعفونی کننده و کمک‌های مؤمنانه تجلی بخشیدند، گفت: پیشرو بودن شرکت‌های تعاونی در انجام مسئولیت‌های اجتماعی نیز مایه خرسندی است.

استاندار گیلان با بیان اینکه زمینه رشد فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در قالب تعاونی برای مشارکت در اشتغالزایی باید بیش از گذشته فراهم شود، افزود: اگرچه‌ اقدامات مثبتی تاکنون شکل گرفته اما با نقطه مطلوب فاصله داریم و برای توسعه این بخش و تسلط به دانش کسب و کار ، نیازمند گسترش آموزش هستیم.

وی با قدردانی از مشارکت بانک توسعه تعاون، از همه کنشگران حوزه تعاون خواست تا برای توسعه بیش از پیش فرهنگ تعاون و یاری یکدیگر، سهم و نقش تعاونی‌ها در توسعه اقتصادی کشور را افزایش دهند.

در پایان این مراسم از ۲۵ شرکت تعاونی و کارآفرینان برتر استان توسط استاندار گیلان تجلیل شد.

تجلیل از شرکت‌های تعاونی گیلان تجلیل از شرکت‌های تعاونی گیلان

تجلیل از تعاونی های گیلان

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *