00010 copy

ترانزیت بالغ بر 20هزار تن کالا از استان گیلان در 3 ماهه امسال

نبض خبر؛ فریبرز مرادی ،مدير كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان در نشست كار گروه ترانزيت گفت: طی 3 ماهه نخست سالجاری19هزار و917تن كالا ازاستان ترانزيت گرديده است كه از اين مقدار 12هزار و602 تن از مرز آستارا و7هزار و315 تن  از مرز انزلي ترانزیت شده است..

این مقام مسئول افزود: طی این مدت15 هزار و 43تن  کالای ترانزیتی از مرزهای استان وارد 4874 تن  کالای ترانزیتی  از استان خارج گردیده که به ترتیب ترانزیت ورودی  استان26 درصد کاهش و در ترانزیت خروجی ازاستان شاهد کاهش 89درصدی می باشیم.

ایشان در ادامه آرد، چای،  نخود ، لیموترش  را عمده ترين کالاهای ترانزيت شده طي مدت ياد شده  ذکر کردند.

وي سپس خاطر نشان نمود: در اين مدت 48 هزار و322تن كالا از مرز آستارا وارد كشور گرديده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 113درصد رشد داشته، عمده كالاهاي وارداتي مرز آستارا در 3 ماهه سالجاري نیز نخود-انواع تخته و موز بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اظهار داشت: طي اين مدت همچنين بالغ بر170هزار تن كالا از اين مرز صادر گرديده كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8 درصد رشد داشته است، میوه و تره بار، خرما و انواع کاشی  نیز عمده كالاهاي صادر شده از مرز آستارا در 3 ماهه سالجاري بودند.

فریبرز مرادی در ادامه با اشاره به میانگین تردد روزانه 217دستگاه کامیون از مرز آستارا افزود: 9هزار و  935دستگاه كاميون طی این مدت به مرز آستارا  وارد و 9 هزار و 597دستگاه کامیون نیز ازاین مرز خارج شده اند. همچنین طی این مدت 4دستگاه وسیله نقلیه مسافری به مرز آستارا وارد و 1 دستگاه وسیله نقلیه مسافری از این مرز خارج شده است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح وضعیت تردد 3 ماهه مسافر از مرز آستارا پرداخته ،گفت: در 3 ماهه نخست سالجاري با میانگین تردد روزانه246 نفر حدود 22هزار و 151نفر مسافر از مرز آستارا تردد نموده اند كه از اين تعداد 11 هزار و 699نفر مسافر وارد و 10 هزار و452نفر مسافر نيز از اين مرز خارج شده اند. قابل توجه اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا ، از اسفندماه سال گذشته تا کنون هیچگونه تردد مسافری از مرز آستارا انجام نشده و آمار فوق الذکر مربوط به تردد رانندگان و افراد دارای شرایط ویژه از مرز می باشد.

انتهای پیام/http://Nabzkhabar.ir

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *