00010 copy

تعطیلی ۲۳ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در گیلان

به گزارش نبض خبر، فردین مهرابیان اظهار داشت، در این مدت در راستای اجرای نظارت و کنترل بهداشتی از مراکز تهیه، توزیع ، فروش و حمل و نقل مواد خوراکی و آشامیدنی، ۱۳ هزار و ۹۰۹ مورد بازدید از مرکز تهیه و توزیع مواد خوراکی، آشامیدنی و اماکن عمومی توسط کارشناسان حوزه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان انجام شد.

وی با بیان این که در این مدت ۱۶۷ متصدی متخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند، افزود: ۳۱۱ مورد بازدید از بیمارستان ها و مراکز آموزشی درمانی استان گیلان نیز انجام گرفت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان درباره کنترل بهداشتی شبکه های آبرسانی شهری و روستایی و استخرهای شنا ، بیان داشت: ۱۷۲ مورد کلرسنجی و ۷۸۶ نمونه برداری میکروبی از این شبکه ها انجام شد.

وی با بیان این که در این مدت ۵۵۱ مورد بازرسی از سامانه های آبرسانی توسط بازرسان بهداشت محیط گیلان انجام شده ، اضافه کرد: افزون بر سه هزار و ۶۲۴ کیلوگرم مواد غذایی فاسد نیز معدوم شد. 

وی اضافه کرد: ۲۴۱ مورد بازرسی مشترک با سایر دستگاه های مربوطه و ۱۰ مورد بازدید و نظارت از مراکز پرتوپزشکی دولتی و خصوصی استان گیلان از دیگر اقدامات معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این مدت است.

*پویش هزار خانه بهداشت، هزار همایش ورزشی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان بیان داشت: به مناسبت هفته ملی سلامت بانوان ایران یکهزار همایش بهداشتی در یکهزار خانه بهداشت این استان برگزار شد.

وی با بیان این که این همایش با هدف آشنایی بانوان روستایی و کشاورز با فواید ورزش و تاثیر آن بر شادابی و تندرستی و ترویج فعالیت بدنی مطلوب در روستاهای استان گیلان برگزار شد، اظهار داشت: در برگزاری این همایش بانوان به انجام ورزش و فعالیت بدنی گروهی پرداختند.

وی  فعالیت بدنی ناکافی را یکی از مهمترین عوامل خطر در بروز بیماری های غیرواگیر عنوان و خاطر نشان کرد: فعالیت بدنی مناسب منجر به تقویت دستگاه قلب و عروق و دستگاه گوارش و پیشگیری از اضافه وزن و پوکی استخوان می شود و علاوه بر آثار جسمی، با کاهش افسردگی، اضطراب و استرس بر سلامت روان اثرات مفیدی دارد.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *