00010 copy

قدردانی استاندار از مردم گیلان برای همراهی با ستاد استانی مدیریت کرونا / تغییر رنگ کرونایی شهرهای گیلان

به گزارش نبض خبر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ دکتر ارسلان زارع ظهر امروز (شنبه) در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا، با تبریک سال جدید؛ سال 1399 را سالی سخت به واسطه تشدید تحریم ها و جنگ اقتصادی از سوی دولت‌های استکباری و نیز شیوع کرونا عنوان و بیان کرد: علاوه بر مشکلات ناشی از بیماری، به دست اندرکاران امر سلامت مردم و اقشار مختلف از جمله اصناف و مشاغل نیز آسیب هایی وارد آمد.تغییر رنگ کرونایی شهرهای گیلان تغییر رنگ کرونایی شهرهای گیلان

وی با تصریح اینکه به سبب همراهی و همدلی مردم و تلاش کادر درمان و همت خدمتگزاران در تمامی قوا ، نیروهای مسلح و بسیج آسیب ها کمتر شد، افزود: از هدایت ها و حمایت های رهبر معظم انقلاب، تلاش ها و مدیریت های رئیس جمهوری، همکاری مسئولان قوا و نیروهای مسلح و نمایندگان آنان در استان و به ویژه مردم گیلان، اصحاب رسانه، سمن ها و اصناف به واسطه همراهی موثر، قدردانی می کنم.

استاندار در ادامه سخنانش به تغییر وضعیت دو شهرستان گیلان ‌که پیش از نوروز، در رنگ بندی آبی قرار داشتند به زرد و شهرستان رودسر به نارنجی اشاره کرد و گفت: تغییر شرایط به‌معنای عدم توجه جدی به رعایت پروتکل های بهداشتی و به‌دنبال آن، آهنگ رشد ابتلا و بستری بیماران است که یک هشدار محسوب می‌شود.

رئیس ستاد مدیریت و مقابله با کرونا گیلان با یادآوری اینکه رعایت دستورالعمل های بهداشتی در ماه های منتهی به سال گذشته به طور متوسط بیش از 80 درصد بود، اضافه کرد: این میزان در کشور و در حال حاضر، کمتر از60 درصد رسیده و البته رعایت دستورالعمل های بهداشتی در استان گیلان کمتر از میانگین کشوری است که نگران کننده بوده و انتظار داریم ضمن پرهیز از شکل گیری اجتماعات، توجه به پروتکل ها مدنظر قرار گیرد.

دکتر زارع با بیان اینکه براساس نتایج پژوهش های انجام شده توسط دانشگاه های معتبر بین المللی و کشورمان، رستوران ها یکی از مهمترین اماکن انتقال ویروس کرونا معرفی شده اند، گفت: با توجه به اینکه گیلان مقصد گردشگری مسافران بوده و استفاده از رستوران در گیلان نسبت به دیگر استان ها بیشتر است؛ باید نظارت دقیق بر این اماکن در تمامی شهرستان ها، تشدید و با افرادی که دستورالعمل های ابلاغی را رعایت نمی کنند، برخورد قانونی شود.

وی با قدردانی مجدد از مشارکت رسانه‌ها به‌ویژه صداوسیمای مرکز استان در ایفای نقش آگاهی‌بخشی طی ایام تعطیلات نوروزی افزود: انتظار می‌رود این هشدار و نگرانی؛ از رهگذر تولیدات متنوع رسانه‌ای، اطلاع‌رسانی و از مسافران خواسته شود که سفر خود را کوتاه کرده و به آن پایان دهند و در تعطیلات و مناسبت های پیش رو به ویژه نیمه شعبان و روز طبیعت از تشکیل اجتماعات بپرهیزند.

استاندار گیلان  همچنین با تبریک اعیاد شعبانیه به‌ویژه میلاد حضرت ولیعصر (عج) اظهار داشت: نیمه شعبان، روز انتظار ظهور امیدبخش جامعه بشری است؛ امامی که پرچم عدالت، پیشرفت و تعالی را برافراشته می‌کند و به جامعه نشاط می‌بخشد.

وی با بیان اینکه انتظار فرج، عزلت‌گزینی و گوشه‌نشینی نیست، افزود: انتظار فرج، آغاز تحرک بر مبنای اندیشه، درک و شناخت جامعه است و در چنین صورتی‌ست که منتظر واقعی، معنا می یابد.

در این جلسه هریک از رئیسان کارگروه های ذیل ستاد استانی مدیریت کرونا به ارائه گزارشی از روند اقدامات صورت گرفته پرداختند.

 تغییر رنگ کرونایی شهرهای گیلان

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *