00010 copy

تمامی بانوان خانه دار روستایی میتوانند تحت پوشش تامین اجتماعی قرار گیرند

نبض خبر : تمامی دختران بالای 18 سال و بانوان با حداکثر 50 سال سن در تمام نقاط روستایی و شهری میتوانند از طریق انعقاد قرارداد بیمه زنان خانه دار از خدمات و پوشش های درمانی و مستمری بازنشستگی تامین اجتماعی پس از احراز شرایط قانونی بهره مند گردند .

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، علی حسین نژاد با اشاره به اینکه طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی با هدف گسترش پوشش بیمه ای به اقشار مختلف از آبان ماه سال گذشته اجرایی گردیده است اظهار داشت : بانوان خانه دار بخش قابل توجهی از جمعیت کشور را تشکیل میدهند که در مدیریت و تدبیر منزل و امور خانواده نقشی اساسی دارند و از آذرماه سال 1387 امکان انعقاد قرارداد بیمه ای برای این گروه در قالب بیمه حرف و مشاغل آزاد فراهم گردیده است .

وی با بیان اینکه در این گستره هیچگونه تفاوتی بین دختران و زنان روستایی و شهری وجود ندارد اذعان داشت : در پاره ای موارد این تصور وجود دارد که افراد ساکن در روستاها الزاماً باید از صندوقهای بیمه ای روستایی یا بیمه سلامت ایرانیان بهره مند گردند در حالی که قانون بیمه های اجتماعی در گروههای مشاغل آزاد ، اختیاری و حتی اجباری برای کارگاههای مشمول قانون کار در روستا و شهر تفاوت نداشته و تمامی هموطنان بدون این تقسیم بندی امکان برخورداری از تعهدات و تحت پوشش قرارگرفتن را خواهند داشت .

مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان افزود : در بیمه زنان خانه دار ، بانوان گرامی میتوانند یکی از سه نرخ تعریف شده با دامنه تعهداتی متنوع این خدمت را به اختیار انتخاب و با ایجاد سابقه از طریق بیمه پردازی ، با احراز شرایط لازم سن و سابقه ، از انواع مستمری های بازنشستگی ، بازماندگان و ازکارافتادگان استفاده نمایند .

علی حسین نژاد خاطر نشان ساخت امکان تداوم برخورداری از پوشش های درمانی تحت تکفل همسر ، بهره مندی همزمان از مستمری بازماندگان و انتخاب مبنای حقوقی و نرخ قرارداد برای افراد بر اساس میزان سن و سابقه نزد سازمان از ویژگی های این بیمه است .

وی یادآور گردید برای انعقاد این بیمه نیاز به مراجعه حضوری به شعب تامین اجتماعی یا کارگزاری ها نبوده و از طریق سامانه خدمات الکترونیکی سازمان به نشانی es.tamin.ir این امر میسر است .

در حال حاضر بیش از 36000 بانوی گیلانی تحت پوشش بیمه زنان خانه دار تامین اجتماعی هستند .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع: اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *