00010 copy

تنها بخش اندکی از ۲۷۰ کیلومتر ساحل استان گیلان در دسترس است

به گزارش نبض خبر، محمود قاسم نژاد در جلسه ستاد ساماندهی سواحل که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد با اشاره به تامین امنیت سلامت استان گیلان و با بیان اینکه هفت درصد غریق نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده اظهار داشت: در سال جاری ۲۹ نفر غرق شدند که از این تعداد ۲۰ نفر غیر بومی و ۹ نفر بومی بودند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با تاکید بر توسعه فضاهای ساحلی و شناگاه ها افزود: در مجموع یک هزار و ۶۳۵ نفر در سال جاری و در بازه زمانی فصول بهار و تابستان، در بخش شناگاه ها و سواحل از جمله نیروی انتظامی، امداد و نجات، قایق موتوری و… مشغول فعالیت بوده اند.

وی با بیان اینکه عدم برنامه ریزی در مدیریت سواحل منجر به آثار مخرب زیست محیطی، بومی، ناهنجاری و توسعه نامتوازن شهرها می شود افزود: تشکیل ستاد سواحل که در راس آنها وزیر کشور قرار دارد، با هماهنگی کمیته های داخل استان ها منجر به توسعه اقتصادی و فرهنگی استان هایی که دارای ظرفیت سواحل هستند، می شود.

قاسم نژاد با اشاره به ظرفیت سواحل استان عنوان داشت: گیلان دارای ۲۷۰ کیلومتر ساحل است‌ که با برنامه ریزی مناسب از این ظرفیت میتوان جهت رفع مشکلات اقتصادی، فرهنگی و ایجاد عدالت اجتماعی استفاده کرد.

در ادامه جلسه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با بیان اینکه آزادسازی سواحل گیلان در اولویت کمیته ستاد سواحل است، اظهار داشت: تنها بخش اندکی از ۲۷۰ کیلومتر ساحل استان گیلان در دسترس است.

علی اوسط اکبری مقدم با تاکید بر اینکه سپردن، ساماندهی و مدیریت شناگاه ها توسط بخش خصوصی باعث کاهش هزینه های دولت می شود افزود: اغلب حوادث برای افراد مغروق در حوزه های خارج از شناگاه ها رخ می دهد.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *