00010 copy

جایگاه برنج گیلان در کشور کجاست؟


محمدصادق حسنی نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی، در نشست شورای اسلامی شهرستان رشت، که با حضور نمایندگان شهرستان رشت، در مجلس شورای اسلامی و مدیران و مسئولان استان، شهرستان و بخش جهت پیگیری مسائل و مشکلات بخش کوچصفهان برگزار شده بود، گفت: انتظار داریم در این جلسات، شوراها و دهیاران بخش، مطالبه گری داشته و سوالات خود را مطرح کنند تا مدیران پاسخگو باشند و ماهم به عنوان نمایندگان مجلس شهرستان بر موضوعات نظارت داشته در جایی که مشکلات و گره وجود دارد آن را حل و یا برطرف کنیم.

او خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که به عنوان ضعف این جلسات هست؛ عدم حضور نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی است، که باید با حضور نماینده سازمان بحث های مربوط به اعتبار و عملیات اجرایی پروژه ها رسیدگی شود.

وی گفت: بحث موضوع آب شهر لولمان را به شخصه از طریق وزیر نیرو پیگیر و چندین جلسه بابت این موضوع با ایشان داشته ام، که قرار شد با همکاری مدیرکل آب و فاضلاب شهری، سید محسن حسینی، مشکلات به ما گزارش و ما به وزیر انتقال داده، تا بتوانیم مشکل آب لولمان و موضوعات دیگر را حل کنیم.

حسنی افزود: بنده هیچ قولی در زمان تبلیغات قبل از انتخابات مجلس، در حوزه انتخابی خودم ندادم؛ به غیر از بحث چهاربانده کردن جاده سراوان_سنگر_کوچصفهان_لشت نشاء و زیباکنار بود که صددرصد با کمک دیگر نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی اجرایی و به اتمام خواهیم رساند.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در ادامه در زمینه برنج و محصولات کشاورزی، گفت: بنده همیشه در کمیسیون کشاورزی از وزیر کشاورزی این سوال را داشتم که جایگاه برنج گیلان در کشور کجاست؟ به فکربورس برنج گیلان باید بود. باید برند برنج گیلان را ثبت کرد. بزرگترین مشکل شالیکاران ما، نداشتن برند با کیفیت میباشد. با انتخاب شهر لولمان بعنوان برند برنج کشور، توانستیم قسمتی از برند برنج گیلان را حفظ کنیم؛ چون برنج هاشمی که یک برنج با کیفیت بالا می باشد را با برنجهای دیگر قاطی میکنند که باعث میشود از کیفیت آن کاسته شود، به همین دلیل برنج هاشمی باید قیمت بیشتری داشته باشد تا کیفیت آن حفظ شود. آمارها در گیلان توسط مراجع ذیربط نشان می دهد که کیفیت برنج های گیلان نگران کننده است.

حسنی در آخراضافه کرد: یکی از مشکلاتی که در روستاها گريبانگير روستاییان است؛ مشکلات در بحث تغییر کاربری و شرایط سخت آن و هزینه های اضافی و گزافی است که بعضاً از روستایی ها گرفته می شود. که انشالله با قول مساعد مدیرکل بنیاد مسکن گیلان گرفتن هزینه های اضافی حل خواهد شد.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *