- 26 فروردین 1399
- - 09:56
وی افزود: بر این اساس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، ایجاد و راه اندازی پرتالی در استان را برای اطلاع رسانی و معرفی کسب و کارهای استانی فعال در فضای مجازی مصوب کرد و با همکاری اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، استانداری گیلان و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان این درگاه طراحی و راه اندازی شد. بیهین در گیلان
توکلی با بیان اینکه تاکنون بیش از 70 فروشگاه اینترنتی در این پرتال آمادگی خود را جهت ارائه محصولات و نیازهای ضروری مردم اعلام کرده اند ابراز امیدواری کرد: این پرتال بستر امنی را برای خرید مردم از منزل و در امان ماندن از ویروس کرونا فراهم آورد.
فرزاد توکلی با اشاره به تاکید استاندار گیلان، مبنی بر حمایت و پشتیبانی از اشتغال و ضرورت تامین کالاهای ارائه شده از طریق فروشگاه های این پرتال از داخل استان به دسته بندی کسب و کارها بر اساس ۱۶ دسته با ۷ اولویت (سوپرمارکت میوه و محصولات کشاورزی و بهداشتی آرایشی و ….) گفت: امکان تعیین محدوده سفارش پذیری کسب و کارها از کل استان تا سطح شهرستان؛ معرفی مجموعه های ارائه کننده خدمات فروشگاه ساز و سایت ساز به منظور ارائه خدمات به کسب و کارهای سنتی برای ورود به این دنیای جدید و رعایت دستورالعمل بهداشت در خرید و فروش اینترنتی در این پرتال لحاظ شده است.
معرفی درگاه توسط سازمان صمت به اتحادیه ها و اصناف و الزام کلیه دستگاه های اجرایی به منظور قراردادن لوگو درگاه در صفحه اصلی پایگاه های اطلاع رسانی، ابلاغ به اداره کل ارشاد اسلامی جهت ابلاغ به کلیه رسانه های فعال در فضای فیزیکی و مجازی به منظور انتشار کلیپ ها، پوستر و محتوی مرتبط با معرفی درگاه به آحاد مردم، ابلاغ به صدا و سیمای مرکز گیلان به منظور تولید محتوی و پخش مرتبط با معرفی درگاه در چند نوبت در روز و حداقل تا پایان دوران بحران کرونا، ابلاغ به فرمانداران به منظور هماهنگی با شهرداری های سراسر استان به منظور تخصیص بیلبورد و فضای مناسب برای تبلیغ محیطی و ابلاغ به سه مرجع معرفی کننده فعالان کسب و کارهای مجازی (سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان نظام صنفی رایانه استان و پارک علم و فناوری استان) به منظور تامین هزینه های درگاه و خصوصاً تولید پوستر به منظور تبلیغات شهری از طریق کسب و کارها از جمله موارد مهمی برشمرد که می تواند این پرتال و فعالیت مرتبط با آن را به نحو مطلوب منعکس نماید.