00010 copy

جشنواره “روز جهانی غذا” به صورت وبینار با حضور نمایندگان شهرهای خلاق خوراک شناسی در یونسکو برگزار شد

به گزارش نبض خبر به مناسبت روز جهانی غذا، به همت مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت جشنواره روز جهانی غذا به صورت ارتباط زنده ویدئو کنفرانسی با نمایندگان شهرهای خلاق خوراک شناسی در یونسکو و با حضور سرآشپزهای ایرانی و بین المللی برگزار شد. جشنواره “روز جهانی غذا”

مهندس عطایی سرپرست شهرداری رشت در این جلسه با تبریک روز جهانی غذا و خوش آمدگویی به مهمانان شهرهای خلاق در یونسکو اظهار کرد: شهر رشت در سال ۲۰۱۵ به عنوان شهر خلاق خوراک در یونسکو ثبت شد. جشنواره “روز جهانی غذا”

وی با اشاره به اینکه رشت به عنوان یک برند در حوزه تنوع غذایی و ارائه غذاهای حلال در دنیا مطرح است گفت: رشت جزو ۳۶ شهری است که برند شهر خلاق خوراک را دارا است.

سرپرست شهرداری رشت تصریح کرد: برند شهر خلاق خوراک شناسی می تواند نقش مهمی در رونق گردشگری و اقتصادی منطقه ایفا کند و این مهم به اراده و هنر ما بستگی دارد و باید با همدلی و همگرایی اتفاقات مهم را رقم بزنیم.

مهندس عطایی اظهار داشت: یکی از اهداف شهرهای خلاق، ترویج همکاری میان شهرهایی است که خلاقیت خاصی دارند که می توان به عنوان راهبردی برای پیشرفت شهر استفاده کرد.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و آسیب آن در صنعت گردشگری بیان داشت: شهرداری رشت برنامه های خوبی در حوزه گردشگری در دست اجرا دارد و پیشنهاد می شود اداره صنایع دستی،میراث فرهنگی و گردشگری برنامه مدون در این ایام برای جذب گردشگر تدوین کند.

سرپرست شهرداری رشت پیشنهاد داد: بازاریابی شبکه ای برای رونق گردشگری راه اندازی شود و صنف پزندگان می تواند کلیپ هایی از نحوه ضدعفونی و رعایت پروتکل های بهداشتی در زنجیره خدمات گردشگری شامل حمل نقل، پذیرایی و اقامت تهیه و منتشر کند تا اعتماد گردشگران جلب شود.

مهندس عطایی با تاکید بر ضرورت استفاده از فرصت و ظرفیت شهر خلاق خوراک شناسی برای تولید ثروت و رونق اقتصادی خاطرنشان کرد: باید تغذیه سالم و پاک ایرانی را در سراسر جهان ترویج دهیم.

 

علیرضا قانع مدیر برنامه های یونسکو در شهر خلاق خوراک شناسی رشت نیز در این جلسه با تبریک روز جهانی غذا به ضرورت توجه به گردشگری خوراک تاکید کرد و یادآور شد: برند شهر خلاق خوراک شناسی فرصتی مناسب برای توسعه رونق گردشگری و اقتصادی است.

دکتر ایوبی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران در این ارتباط زنده اظهار کرد: رشت یکی از شهرهای پیشتاز ایران در عرصه های فرهنگی و هنری است.

وی با اشاره به تنوع غذایی رشت بیان کرد: رشت یکی از شهرهایی است که بیشترین تنوع غذایی را دارد و این به طبیعت و فرهنگ خوب مردم رشت مربوط می شود.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران ابراز امیدواری کرد پژوهشکده ها و موسسات غذا در رشت فعال تر شود و رشت بتواند تجربه خوب خود را به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی در یونسکو به دنیا معرفی کند.

دکتر ایوبی در این ارتباط زنده ویدئو کنفرانسی با شهرهای خلاق خوراک شناسی دنیا به گردشگران توصیه کرد بعد از آمدن به ایران حتما به رشت سفر کنند، شهری که مردمانی مهمان نواز، با فرهنگ و خوشمزه ترین غذای ایرانی را دارا است.

دکتر مهنام مدیر گروه علوم اجتماعی و انسانی کمیسیون ملی یونسکو در ایران نیز در این ارتباط زنده به مقوله امنیت غذایی تاکید کرد.

وی تصریح کرد:  اندیشه و فکری در پخت غذای ایرانی نهفته و فرهنگ غذای ایرانی بسیار غنی است.

پورمحمدی رئیس اتحادیه صنف پزندگان رشت نیز در این مراسم اظهار کرد: می توانیم اسناد غذاهای متنوع رشتی را تدوین و آماده سازی کرده تا نقش کوچکی در ترویج فرهنگ و اصالت غذای گیلانی ایفا کنیم.

در ادامه پنل نیز سرآشپزان گیلانی خانم ها نجاتی و رهبر نیز به معرفی و نحوه طبخ غذاهای اصیل گیلانی پرداختند.

گفتنی است در این سیمنار، نمایندگان شهرهای خلاق دنیا در کشورهایی نظیر  هلند، ایتالیا، بلغارستان، بلژیک و ..حضور داشتند.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *