00010 copy

میزبانی جشنواره ملی تئاتر مجازی نینواییان در گیلان حفظ شود

نبض خبر جشنواره ملی تئاتر مجازی نینواییان در گیلان

محمدحسن عاقل‌منش  در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره ملی تئاتر مجازی نینواییان، اظهار کرد: رشت به عنوان نخستین شهری که در کشور، تئاتر در آن اجرا شده است حالا افتخار دارد که میزبان برگزاری نخستین جشنواره ملی تئاتر مجازی نینواییان باشد.

وی افزود: با حمایت متولیان امر و همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت این فعالیت فرهنگی و هنری در رشت به‌طور مجازی برگزار می‌شود و این فرصتی ایده آل است که رشت با استعدادهای هنری خود پیام عاشورا را زنده نگه دارند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت افزود: نکته دوم تداوم و استمرار این جشنواره در سال‌های آینده است و من امیدوارم با حمایت مسئولان و متولیان هنری، گیلان و رشت بتواند این برند را حفظ کرده و حتی به شکل منطقه‌ای و بین‌المللی آن را در آینده برگزار کند.

وی ادامه داد: روزهای کرونایی محدودیت‌هایی برای حرفه‌های مختلف، فعالیت‌های صنفی و حتی هنرمندان ایجاد کرده و من امیدوارم در چنین شرایطی بتوانیم از فرصت مخاطبان پرشمار فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، به شکل نیکو استفاده کنیم.

عاقل‌منش ادامه داد: نکته آخر حائز اهمیت مفهوم این شعر است که “کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود” و هنرنمایی هنرمندان پرتعداد و با استعداد کشور به‌ویژه در گیلان و رشت می‌تواند سبب شود تا از زبان بسیار پرطرفدار هنر برای انتقال مفاهیم، ارزش‌ها و پیام‌های واقعه کربلا به جهانیان بهره برده شود.

وی تصریح کرد: برای این جشنواره ۴۶ اثر هنری به دبیرخانه رشت ارسال شد که پس از بازبینی و داوری ۱۱ اثر به بخش نهایی مسابقه راه یافتند.

عضو شورای شهر رشت افزود: مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی تئاتر مجازی نینواییان امشب (پنج‌شنبه) برگزار و این جشنواره با اعلام اسامی برگزیدگان به کار خود پایان خواهد داد. جشنواره ملی تئاتر مجازی نینواییان در گیلان 

جشنواره ملی تئاتر مجازی نینواییان در گیلان

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *