00010 copy

جلسه کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، شهری و محیط زیست گیلان به ریاست استاندار برگزار شد

جلسه کارگروه زیربنایی توسعه روستایی شهری

 به گزارش نبض خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ جلسه کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری، آمایش سرزمین و محیط زیست گیلان عصر امروز (چهارشنبه) با حضور مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط و به ریاست استاندار ، برگزار شد و تصویب طرح جامع تفصیلی شهر ماسال، تصویب طرح هادی روستاهای واقع در حریم شهرهای لاهیجان (نخجیرکلایه) و لنگرود (لیلاکوه) و موضوع ساخت و سازهای خارج از محدوده و حریم شهرها مورد بررسی قرار گرفت.

دکتر زارع استاندار در این جلسه با تأکید بر لزوم اهتمام به حفظ بافت روستایی و شهری و نیز اتخاذ راهکارهایی برای صیانت از زیبایی های خدادادی و طبیعی گیلان اظهار داشت: محیط زیست، موضوعی مهم و مربوط به مردم است و باید برای حراست از آن؛ از ظرفیت های مردمی، جوامع محلی و نیز سازمان های مردم نهاد بهره گیری شود.

وی ادامه داد: سرمایه گذاران را باید برای انجام سرمایه گذاری در امور توسعه استان تشویق کنیم و تأکید دارم که با ارجحیت نگاه های برنامه ای، راهبردی و بلندمدت به توسعه گیلان بنگریم.

وی حفظ و احیاء تالاب را رویکردی اساسی دانست و گفت: همان اهتمام و جدیتی که در مورد تالاب بین المللی انزلی وجود دارد، شامل تالاب امیرکلایه نیز می شود.

استاندار گیلان در خاتمه سخنانش بر ضرورت برگزاری منظم جلسه های این کارگروه تأکید و اضافه کرد: تصمیماتی که در شورای برنامه ریزی و توسعه استان اتخاذ می شود؛ در قالب بررسی های کارشناسی همین کارگروه هاست که باید به طور منظم با دستور جلساتی مشخص، برگزار گردند.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *