00010 copy

جنگ مبارزان فقر با کرونا

این دانش‌آموزان مستعد از اسفند 98 که ویروس کرونا مدارس ایران و جهان را تعطیل کرد، سردر گریبان دارند؛ چون آینده تحصیلی‌شان در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

تعدادی از معلمان از همان اسفندماه آموزش‌های خود را به‌صورت آنلاین آغاز کردند.استفاده از سایت‌های اختصاصی یا اپلیکیشن‌های فضای مجازی دانش‌آموزان برخوردار از امکانات بهتر را هرچند به‌سختی، اما در فضای آموزشی نگه داشته است.

بر اساس برآوردها حدود 8 میلیون دانش‌آموز از جمعیت 15 میلیون نفری آن‌ها طی 2 ماه گذشته به نرم‌افزارهای مختلف آموزش آنلاین دسترسی داشته‌اند. بعد از رونمایی از اپلیکیشن آموزشی مخصوص آموزش‌وپرورش به نام «شاد» هم تا 30 فرودین ماه، حدود 8 میلیون دانش‌آموز موفق به نصب آن شده‌اند.

طبق آمارهایی که از دانش‌آموزان کم برخوردار در نقاط مختلف ایران ازجمله گیلان منتشرشده پیش‌بینی می‌شود جمعیتی در حدود 3 میلیون یا بیشتر به دلیل فقر مالی و یا عدم پوشش شبکه اینترنت قادر به استفاده از آموزش‌های آنلاین نخواهند بود.

به همین دلیل مرکز نوآوری دانش‌آموزی مارلیک و موسسه مردم‌نهاد آوای امیدیار گیل باهدف کمک به تعدادی از دانش‌آموزان مستعد اما نیازمند که پیش‌ازاین شناسایی‌شده‌اند، پویش اهدا یا امانت گوشی‌ و تبلت‌های هوشمند را در گیلان آغاز کرده است.

دانش‌آموزانی که از همان اسفندماه از طریق بعضی از همکلاسی‌هایشان اطلاع یافته‌اند دانش‌آموزانی که وضعیت مالی بهتری دارند حتی با وجود کرونا در خانه‌هایشان به‌وسیله گوشی‌های موبایل یا کامپیوتر درس‌های جدید یاد گرفته‌اند اما آن‌ها به دلیل فقر مالی خانواده‌هایشان چند هفته آموزشی را ازدست‌داده‌اند.

انتظار ما از شهروندان عزیز هم استانی این است که برای برقراری پیوند دوباره این دانش آموزان مستعد باکلاس‌های آموزش آنلاین، اگر گوشی هوشمند و یا تبلت قابل‌استفاده‌ای دارند با مهربانی چند ماهی در اختیار کودکان و نوجوانان گیلانمان قرار دهند تا آن‌ها در روزهای سخت دوری از مدرسه به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا،از یادگیری عقب نمانند.

دانش‌آموزان مدنظر برای اهدای این لوازم کمک‌آموزشی بر اساس پارامترهای مختلف مانند پایه تحصیلی،کیفیت نمرات در طول سال یا سال‌های گذشته، تعداد دانش‌آموز در هر خانواده انتخاب می‌شود.

برای اطلاعات بیشتر و چگونگی ارسال کمک‌هایتان می‌توانید با این شماره‌ها تماس بگیرید:

۰۹۰۵۵۶۰۹۷۰۱  –    ۰۱۳-۳۴۹۴۶

Nimkatkon.ir

همچنین با حمایت و همراهی موسسه خیریه ایزد دوستان شمال امکان دریافت کمک های نقدی همراهان  پویش گوشیتو نیمکت کن فراهم  شده است.

شماره کارت:

۶۰۶۳۷۳۷۰۰۰۸۲۱۶۸۴

شماره حساب :

۶۴۰۵۷۱۰۲۷۸۴۶۱۳

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *