00010 copy

حضور تدریجی اهداکنندگان خون تا پایان زمستان ضروری است

به گزارش نبض خبر ؛ و به نقل از روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران؛ سخنگوی سازمان ضمن تقدیر از داوطلبین اهدای خون که در سخت ترین روزهای بحران کرونا و در آستانه اعمال دور جدیدی از محدودیت ها در مراکز اهدای خون کل کشور حضور یافته اند گفت: شیوع کرونا که ماه هاست کشور را درگیر و موجب کاستن از مراجعه داوطلبین اهدای خون به مراکز شده است شباهتی به بحران های مقطعی زلزله، سیل و یا آتش سوزی های وسیع ندارد و از داوطلبین نوع دوست اهدای خون خواستاریم که به صورت مستمر و دست کم تا پایان فروکش این موج از شیوع کرونا با سازمان همراه باشند. حضور تدریجی اهداکنندگان خون

وی ضمن پوزش از داوطلبین اهدای خون که به دلیل ازدحام در مراکز انتقال خون قدری معطل گشته و یا چندین بار مراجعه داشته اند گفت : سازمان انتقال خون خود را ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی می داند و در همین راستا ناچار است که میزان تجمع در مراکز اهدای خون را کنترل کند تا سلامت داوطلبین اهدای خون با خطر مواجه نشود.

دکتر بشیر حاجی بیگی با بیان اینکه جمع آوری حجم بالایی از خون اهدایی و پذیرش مردم در تنها چند روز موجب کاهش آمار اهدای خون در روزهای بعد می شود گفت : هر اهداکننده خون پس از اهدا دست کم تا سه ماه بعد امکان اهدای خون نخواهد داشت و این موجب می شود که در ماه های بعد که پیش بینی می شود روزهای سخت تری از نظر شیوع کرونا نیز باشد با مشکل کمبود اهداکننده خون مواجه شویم.

دکتر بشیر حاجی بیگی تاکید کرد: فرآورده های خون اهدایی مانند پلاکت تنها سه روز قابلیت نگهداری در کیسه های خون را دارد و اهداکنندگان گرامی خون ضروری است همواره متناسب با میزان مصرف روزانه بیمارستان ها با سازمان انتقال خون ایران همراه باشند.

وی با بیان اینکه بهترین محل برای ذخیره خون و فرآورده های آن در رگ های مردم است نه درون کیسه های خونگیری و یخچال های سازمان انتقال خون ایران تاکید کرد: امروز اهدای خون هیجانی جای خود را به تصمیم آگاهانه و اهدای خون مسئولانه داده است.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران در پایان یادآور شد: سامانه نوبت دهی اینترنتی به آدرس nobatdehi.ibto.ir در دسترس است تا داوطلبین اهدای خون با اخذ نوبت در ساعاتی که مراکز خلوت تر است مراجعه کنند.

حضور تدریجی اهداکنندگان خون

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *