00010 copy

درخواست دادستان کل کشور از وزیر خارجه برای پیگیری مرگ متهم منصوری

نبض خبر :حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری در این نامه تاکید کرد: نظر به اهمیت حادثه منجر به فوت آقای غلامرضا منصوری در کشور رومانی که از طریق پلیس بین المللی (اینترپل) در آن کشور شناسایی، دستگیر و تحت نظر دادگاه قرار داشته و می‌بایست به ایران مسترد می‌گردید، مقتضی است از طریق جنابعالی پیگیری ویژه صورت گرفته شود.

موارد پیگیری در این نامه عبارتند از،  مطالبه گزارش دقیق از چگونگی حادثه، زمان و مکان آن همراه با کلیه مستندات و مدارک کتبی، صوتی و تصویری و معرفی عواملی که در این حادثه مؤثر بوده اند،  تاریخ دقیق ورود و مدت و محل اقامت وی در کشور رومانی و مشخصات کسانی که با وی در ارتباط بوده اند و تمهید مقدمات لازم و فوری برای اعزام هیأتی از پلیس بین الملل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی به آن کشور.

دادستان کل کشور در پایان با استناد به ماده ۲۹۰ قانون آئین دادرسی کیفری ضمن مطالبه جدی موضوع از مقامات قضایی و امنیتی کشور رومانی آمادگی خود را برای هرگونه همکاری و مساعدت اعلام نمود.

به گزارش ایرنا، غلامرضا منصوری متهم ردیف نهم پرونده اکبر طبری و ٢١ متهم دیگر است که از کشور متواری و به دریافت رشوه بالغ بر ۵۰۰ هزار یورو متهم بود.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز گذشته (یکشنبه) با دعوت از سفیر رومانی در تهران و اعطای یادداشتی خواستار اقدام سریع مقامات ذیربط رومانی برای روشن شدن علت مرگ غلامرضا منصوری تبعه ایرانی شد.

سردار هادی شیرزاد رییس پلیس بین الملل نیروی انتظامی هم در خصوص اقدامات انجام شده در پرونده منصوری اظهار داشت: پلیس بین الملل جمهوری اسلامی ایران با ارسال نامه ای به پلیس اینترپل رومانی ضمن درخواست جسد متوفی، از این پلیس تقاضا کرد تا اطلاعات تکمیلی در خصوص وقوع این حادثه را ارائه دهند.

وی تصریح کرد: همچنین به منظور بررسی وضعیت صحنه حادثه و علت دقیق آن، تیمی از پلیس ایران تشکیل و در صورت پاسخ مثبت از سوی کشور رومانی، به آن کشور اعزام خواهند شد.

 

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *