00010 copy

درصدد بالا بردن توانمندی جامعه روستایی و افزایش تاب آوری جامعه هستیم

به گزارش نبض خبر: محمد حسین قربانی با بیان اینکه در سالهای اخیر جمعیت هلال احمر گیلان پیشرفت های مطلوبی داشته که قابل تقدیر می باشد، اظهار کرد : طی سفر ریاست جمهوری در سال گذشته پروژه های قابل ملاحظه ای از سوی هلال احمر گیلان به بهره برداری رسید که می تواند سبب تسریع در امداد رسانی در حوادث مختلف شود.

وی افزود: افتتاح پایگاه امدادی لاکوژده آستانه که یکی از نقاط پر تردد شهرستان بوده همچنین افتتاح آشیانه بالگرد، افتتاح خانه های هلال در سراسر استان که سبب ارتقای آموزش عمومی می شود از پیشرفت های مطلوب هلال احمر گیلان در سال گذشته بوده است.

در ادامه بهزاد پرستش معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان گیلان گفت: اولین دوره منطقه ای آمادگی در برابر مخاطرات روسا و دبیران خانه های هلال با حضور ۳۳۴ نفر از روسا و دبیران خانه ای هلال سراسر در حال برگزاری است.

پرستش افزود: با توجه به اهمیت آموزش عمومی یکی از این موضوعات مهم، آموزش تخصصی مدیریت بحران مسئولین و دبیران خانه های هلال و گسترش آموزش توسط آنان در سطح روستاها و بخش ها می باشد.

بهزاد پرستش با اشاره به خانه های هلال اذعان داشت: خانه های هلال شعب به ۶ منطقه تقسیم و اولین دوره آن را با حضور دبیران و مسئولین خانه های هلال شهرهای آستانه اشرفیه، سیاهکل و لاهیجان ، در سالن اجتماعات فرمانداری آستانه اشرفیه با عنوان دوره آمادگی در برابر مخاطرات تشکیل دادیم.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان گیلان اظهار داشت: دومین دوره در موسسه علمی، کاربردی هلال احمر با حضور مهندس کوچکی نژاد برگزار شد که روسا و دبیران خانه های هلال احمر شهرستان رشت و رودبار حضور داشتند.

وی تصریح کرد: در این دوره ها ؛ نحوه و هدف شکل گیری خانه های هلال، ارتقای آمادگی جامعه در برابر مخاطرات از موضوعات کلیدی، کاربردی و کارگاهی است که به مسئولین و دبیران خانه های هلال این سه شهرستان آموزش داده می شود.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان گیلان با بیان اینکه آموزش مسئولین خانه های هلال که اکثریت آن ها دهیاران هستند درصدد بالا بردن توانمندی جامعه روستایی و افزایش تاب آوری جامعه هستیم، بیان داشت: در این دوره ۲۳ دهیار و ۲۳دبیر خانه هلال از سه شهرستان حضور دارند و در واقع ۴۶ نفر مسئولین خانه های هلال در این دوره آموزش های لازم را فرا می گیرند.

پرستش با بیان اینکه در گیلان ۱۶۷ خانه هلال داریم و مجموعاًحدود ۳۳۴ نفر تا ماه آینده این دوره ها را طی خواهند کرد، افزود: محور آموزش ها برپایه پیشگیری و آمادگی در موضوعات مختلف از جمله تصادفات ، سیلاب و زلزله برنامه ریزی شده است.

وی خاطر نشان کرد: اکثر مسئولین خانه هلال دوره های آموزش اولیه را از جمله احیای قلبی و… دیده اند که در این دوره ها تلاش می شود حالت مدیریت بحرانی را آموزش دهیم و با توجه به حوادث اخیر کشور سعی می کنیم به صورت تخصصی تر مدیران خانه های هلال این آموزش ها را فرا گیرند.

وی در پایان ضمن توصیه به مردم برای ثبت نام و فرا گیری آموزش ها در جمعیت هلال احمر و خانه های هلال، یادآور شد: هرچه فراگیری و آموزش در جامعه بیشتر شود توانمندی مردم و تاب آوری جامعه بیشتر خواهد شد و آسیب پذیری کمتری خواهیم داشت.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *